گروه شهری: آسمان تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور در روزهای مختلف سال دستخوش تغییرات فراوانی است؛ تغییراتی که ناشی از آلودگی هوا به وسیله آلاینده‌ها یا گردوغباری است که از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

این آلودگی‌ها همچنین موجب می‌شوند تا کیفیت هوای تهران در بیشتر روزهای سال در شرایط نامناسبی قرار داشته باشد. در این خصوص، محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران و مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت در برنامه تلویزیونی تهران20 به ارائه گزارشی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران پرداخت.

وی گفت: طی چند روز گذشته با افزایش باد و آلاینده‌ها ذرات معلق کمتر از 10و 2.5میکرون به دلایل محیطی ازجمله وزش باد‌های شرقی از سمت سمنان به‌شدت افزایش یافت و میدان دید افقی را کاهش داد به‌گونه‌ای که میزان PSI ذرات معلق کمتر از2.5میکرون در روز سه‌شنبه به 160 رسید.

وی با بیان اینکه 70درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهاست، افزود: با این حال با وجود دوبرابر شدن تعداد خودروها از دهه70 تا‌کنون آلودگی هوا در یک تلورانس کنترل شده و به همان اندازه باقی مانده است.حیدرزاده با بیان اینکه تنها در کنترل آلودگی هوا توفیق داشته‌ایم، افزود:

با وجود این در کاهش آلودگی هوای شهر تهران به نتایج چندانی دست نیافته‌ایم که علاوه بر افزایش تعداد خودروها، از رده‌خارج نشدن خودروهای فرسوده نیز می‌تواند دلیل این اتفاق باشد. حیدرزاده با اشاره به مکان‌یابی ناصحیح صنایع در اطراف شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر حجم زیادی از صنایع در غرب شهر تهران واقع شده‌اند که از آنجا که وزش باد غالب از سمت غرب به شرق است آلودگی هوا را به سمت شهر می‌آورد. به گفته وی طبق هدفگذاری اداره کل محیط‌زیست استان تهران 60 درصد از صنایع استان تهران دارای طرح پایش آنلاین خواهند شد.

کد خبر 234609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز