چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان خشونت در میان جوانان ۱۹-۱۵ سال را بیشتر از جوانان ۲۴-۲۰ ساله دانست.

محمدتقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سعی شده است تا در پژوهشی که به منظور بررسی میزان شیوع و عوامل خشونت در میان جوان در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان انجام شده است، میزان شیوع خشونت چه به لحاظ نوع و چه به لحاظ محل اعمال خشونت و تاثیرعوامل اقتصادی، نگرشی، روانی، محیطی و اجتماعی در میزان و نوع آن سنجیده شود.

وی با بیان اینکه این پژوهش میان 4500 نفر از جوانان 9 استان کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی حاکی از آن است که میانگین نمره خشونت به دست آمده کمتر از میانگین فرضی است که به لحاظ آماری معنادار باشد.

حسن‌زاده افزود: پسران نسبت به دختران بیشتر دست به خشونت می‌زنند و جوانان 15 تا 19 ساله خشونت بیشتری نسبت به جوانان 20 تا 24 ساله دارند.

وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها میزان تحصیلات افراد بسیار موثر بوده است، اظهار کرد: کسانی که سطح تحصیلاتشان زیر دیپلم است نسبت به کسانی که تحصیلاتشان فوق دیپلم و بالاتر است، خشونت بیشتری داشته‌اند که به لحاظ آماری معنادار بوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان میزان توسعه یافتگی را نیز در میزان شیوع خشونت موثر دانست و گفت: جوانان مقیم در استان‌های کمتر توسعه یافته بیشترین میزان خشونت و جوانان مقیم استان‌های نیمه توسعه یافته کمترین میزان خشونت را دارند.

کد خبر 228950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز