همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از شناسایی نقاط آسیب پذیر محلات مختلف خبر داد و گفت: اطلاعات این مناطق در اختیار اورژانس اجتماعی قرار می گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد نفریه با بیان این مطلب افزود: با توجه به گستردگی مناطق مختلف در سطح شهرها، نمی توانیم ماموران اورژانس اجتماعی را در تمامی این مناطق مستقر کنیم بر همین اساس، مناطق پر خطر توسط مردم خود محله ها شناسایی و در اختیار اورژانس اجتماعی قرار می گیرد.

وی گفت: زمانی‌که نیروهای ما در این مناطق حضور پیدا کنند کار رسیدگی به افراد آسیب پذیر سریعتر انجام می شود بطوریکه این طرح تا حد زیادی می تواند از آمار ورودیهای مراکز بازپروری و خانه های سلامت بکاهد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: اورژانس اجتماعی در زمینه کمک به رفع آسیبهای اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی و... از 4 سال پیش فعالیت خود را با تعداد کمی آمبولانس آغاز کرد و این آمبولانسها در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

نفریه در مورد تماسهای خط 123 نیز گفت: زنان در صدر تماسهای این خط قرار دارند که بیشتر مشکلات آنان درباره اختلافات خانوادگی، اعتیاد، کودک‌آزاری و برخوردهای ناشایست با سالمندان و... است.

وی اظهار داشت: برخی از تماسهای خط 123 نیز در مورد کودک‌آزاری و تجاوزهای جنسی به کودکان است که البته تعداد آنها زیاد نیست.

وی در خصوص دختران فراری نیز گفت: تعدادی از این افراد که از خانه‌های خود متواری شده‌اند از سوی اطرافیان یا با راهنمایی دیگران با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند و از مددکاران مستقر درخواست کمک می‌کنند اکثر کسانی که با 123 تماس می‌گیرند نیز با مساعد بودن اوضاع به خانه‌های خود باز می‌گردند اما در این میان وضعیت‌های نابه سامان نیز وجود دارد که افراد به خانه‌های سلامت ارجاع داده می‌شوند و پس از گذشت مدت زمانی معین در صورت صلاحدید قاضی به خانه‌های موقت ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 239103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز