همشهری آنلاین: محسن علیمردانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحران ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می‌کند٬ اما متاسفانه برخی با بی‌تفاوتی از کنار اینگونه مسائل می‌گذرند و تنها در انتظار خلق حماسه برای ریشه کنی مشکلات اجتماعی هستند.

اراذل اوباش پلیس

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور در حال افزایش است٬ گفت:‌ هرچند نیروی انتظامی تلاش‌های بسیاری برای برخورد با اراذل و اوباش به عنوان هنجارشکنان اجتماعی انجام داده است٬ اما تا مادامی که نگاه ما علمی٬ برنامه‌ای و تداومی نباشد٬ بدون شک ریشه ناهنجاری اجتماعی در کشور خشکانده نخواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: تا زمانی که موضوع پیشگیری در ناهنجاری‌های اجتماعی تعریف خاصی ندارد٬ نمی‌توان امید داشت هنجارشکنان اجتماعی پس از آزادی مرتکب جرم و جنایت نشوند.

وی تصریح کرد: همه می‌دانند که راهکار جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری است٬ اما متاسفانه در این مورد حرکت خاصی انجام نشده و باید عنوان کرد برخی تنها به شعار بسنده کرده‌اند.

علیمردانی بیکاری را یکی دیگر از عوامل افزایش بزه و جرم اجتماعی در کشور خواند و تاکید کرد: وقتی فردی با مشکل بیکاری و اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند٬ بدون شک به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز دچار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ یادآور شد: نیروی انتظامی با صرف هزینه‌های فراوان هنجارشکنان جامعه را شناسایی و دستگیر می‌کند٬ اما وقتی فرد پس از آزادی با مشکلات عدیده‌ای از جمله بیکاری مواجه است٬ دوباره به مسیر گذشته خود باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: بحران ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور بیداد می‌کند٬ اما متاسفانه برخی با بی‌تفاوتی از کنار اینگونه مسائل می‌گذرند و تنها در انتظار خلق حماسه برای ریشه کنی مشکلات اجتماعی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ تصریح کرد: بزرگترین کار فرهنگی در حال حاضر٬ اشتغالزایی برای جوانان است٬ اما متاسفانه این موضوع در کشور کار فرهنگی قلمداد نمی‌شود٬ لذا تا مادامی که نگاه و رفتار برخی سیاست مداران کشور نسبت به اشتغال تغییر نکند بزه اجتماعی نیز کاهش نخواهد یافت.

کد خبر 248648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز