کرج: اهالی محله قدیمی آق‌تپه که در همسایگی محله جوان مهرشهر، در منطقه ۱۲ شهرداری کرج واقع شده است، از کمبود خدمات شهری رنج می‌برند.

محرومیت محله آق تپه کرج

 این در حالی است که نیمه زیادی از این منطقه که جمعیت زیادی را در خود جای داده در نقشه شهری کرج وجود ندارد و گویی از چشم مسئولان دور مانده است. حال شهروندان آق‌تپه گلایه می‌کنند که چرا در محله آنها سطل مکانیزه جمع‌آوری زباله وجود ندارد و چرا به‌خاطر نیامدن خودروی حمل زباله‌ خودشان به اجبار باید آشغال‌ها را جمع کرده و آتش بزنند؟

به گزارش مهر، علاوه بر این معضل بهداشتی، وجود خیابان‌های خاکی و بدون آسفالت باعث شده تا مشکلات بهداشتی محله هرچه‌ بیشتر شود و از سوی دیگر نیز اغلب راننده‌های تاکسی از آمدن به این منطقه خودداری کنند. علاوه بر این به‌علت خاکی بودن خیابان‌ها وقتی باران بیاید مردم محله با تلی از گل‌ولای مواجه می‌شوند. خانم میانسالی از اهالی این منطقه در همین رابطه می‌گوید: وقتی باران می‌بارد و سطح خیابان‌ها پر از گِل می‌شود، برخی از معلم‌ها از ورود بچه‌هایمان به کلاس درس جلوگیری می‌کنند و می‌گویند لباس‌ها و کفش‌هایشان گلی است و باید با لباس و کفش تمیز بر سر کلاس حاضر شوند.

دختربچه‌ای که در کنار اهالی حضور دارد و روپوش مدرسه‌اش را به تن دارد حرف خانم میانسال را تایید می‌کند و می‌گوید: «وای باز زمستان نزدیک است.» یکی دیگر از مشکلات محله که اهالی از آن با ضرب‌المثل «قوز بالای قوز» یاد می‌کنند، وجود جوی آب بزرگی در کنار خیابان است که معضلات بهداشتی و زشتی محله را دوچندان کرده است.

محله‌ای که روی نقشه کرج نیست

حامد نجفی از اهالی محل که برای مرتفع کردن مشکلات محله چندین‌بار به شهرداری منطقه مراجعه کرده نیز گفت: هفته گذشته که برای مراجعه به شهرداری رفته بودم شهردار منطقه12 مستقیما به من گفت که محله شما روی نقشه کرج نیست؛ ابتدا به فکر حضور در نقشه شهری باشید. وی یادآور شد: راهکاری که شهردار ارائه کرد این نکته بود که اهالی نامه‌ای به شورای شهر بنویسند و بخواهند که طبق مصوبات شورای شهر، این منطقه جزو منطقه12 شهرداری شود و در این صورت است که می‌توانیم خدمات ارائه کنیم.

مشکلات حل می‌شود

مسئول بازرسی شهرداری منطقه12 اما به مهر گفت: این محله جزو حریم شهرداری منطقه 12 نیست و باید ابتدا جزو حریم باشد. ابراهیم مدیرروستا تاکید کرد: هفته‌ای یک‌بار برای بازرسی به این منطقه می‌رویم و دیدن مشکلات مردم در این منطقه واقعا برایمان سخت است. این منطقه 10 خیابان دارد، 5تای این خیابان‌ها در حریم شهرداری منطقه است و 5 تای دیگر نیست. مدیرروستا اظهار داشت: مشکل این 5 خیابان که خانواده‌های زیادی نیز در آنها زندگی می‌کنند به وسیله شورای شهر حل می‌شود.

خانه‌های بدون پلاک

با نگاه به خانه‌هایی که در این محله ساخته شده به قدمت بیش از 20سال آنها می‌توان پی برد. نکته جالبی که توجه خیلی‌ها را برمی‌انگیزد این است که خانه‌ها پلاک ندارند! البته پیگیری‌ها باعث شده تا معاونت عمرانی منطقه اقدام به جدول‌کشی جوی آب کند تا وضعیت جوی آب سر و سامانی گرفته و آلودگی‌های منطقه کمتر شود.‌ اما پس از گذشت 2ماه به‌نظر می‌رسد کار جدول کشی نیمه کاره رها شده ‌است.

معاونت عمرانی شهرداری منطقه12 در این خصوص گفت: یک قسمت جوی آب جدول کشی شده و به دستور شهردار قسمت دیگرش باید به کانال‌های آب زیرزمینی هدایت شود ولی در حال حاضر به‌علت کمبود بودجه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. مهندس فرشاد در ادامه افزود: در حال حاضر در منطقه دیگری مشغول به جدول‌کشی هستیم و بودجه کافی نداریم که آن سوی جوی آب محله آق‌تپه را جدول‌کشی کنیم.

کد خبر 238422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز