همشهری آنلاین: مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد دولت گذشته گفت: متاسفانه دچار تورم وتوزیع فقر بین افراد جامعه و بالاخص جوانان درهشت سال گذشته شدیم.

جوان

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام تیمور علی عسگری طی سخنانی در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش‌بنیان است گفت: این جمله به معنای این است که علم و آگاهی و تجربه باید برای پویایی اقتصاد مولد به کار گرفته شود که شاخصه اصلی آن نیز جوانان هستند.

وی ادامه داد: عدم توجه، ‌بی‌اطلاعی، ‌غفلت و جهل، استعدادها را می‌کشد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در گذشته دچار رفتارهای پوپولیستی، غیر عقلانی و غیر کارشناسی در اقتصاد شدیم، اظهار كرد: دردوره هشت سال گذشته ما بسیار دویدیم اما برخلاف این دویدن‌ها چون به نظرات کارشناسی توجهی صورت نگرفت، از مقصد و مسیر دور افتادیم.

عسگری با اشاره به پیشرفت علمی کشور از سال‌های دفاع مقدس به این سو تصریح کرد: پیشرفت ما به حدی رسیدکه ما حدود 10 میلیون فارغ التحصیل داشتیم اما با این سرمایه انسانی عظیم چه کردیم؟ ثروت تولید و مواهب طبیعی خدادادی را چه کردیم؟ آیا حدود 800 میلیارد دلار حاصل از فروش نفت در مسیر اقتصاد مولد قرار می‌گرفت دچار این وضع می‌شدیم؟ ما متاسفانه دچار تورم وتوزیع فقر بین افراد جامعه و بالاخص جوانان درهشت سال گذشته شدیم.

مشاور عالی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید رهبری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی یادآور شد: زمانی که در مجلس هفتم بودم در کمیسیون اصل 44 قانون اساسی حضور داشتم و به مدت شش ماه به شکل مشترک و همراه با دولت در لایحه‌ای در این باره کار می کردیم اما رئیس جمهور وقت گفت چون در لایحه تغییراتی صورت گرفته آن را اجرا نمی‌کند و سیاست‌های ابلاغی اصل 44 را به شکل یک بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند. من در این باره به نزد مقام معظم رهبری رفتم و این مسائل را به ایشان بیان کردم و گفتم که ایشان نیز در ارائه بودجه هم گفته من مهندس هستم و بودجه را مهندسی شده ارائه می‌کنم و حضرت آقا نیز درخواست صبر از سوی ما و همکاری با دولت کردند اما دولت به قانون، چشم انداز بیست‌ساله، ‌سیاست‌های اصل 44 و برنامه پنج ساله توسعه پایبند نبود.

وی افزود: توزیع پول و رفتار‌های پوپولیستی موجب شد تا آنها فقط جوانان را برای هورا کشیدن بخواهند و اگر کسی هم نامه زد به او مقداری پول بدهند. اراده و انرژی جوانی در این هشت سال به هدر رفت چون جوانان در حوزه کار و اقتصاد مولد به کار گرفته نشده‌اند.

عسگری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بنا به گفته رهبری شعاری نیست، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نیاز به عمل دارد و مسئولان باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در هشت سال گذشته با ساده‌انگاری‌هایی که در سیاست خارجی صورت می‌گرفت و تحریم‌ها و نیز عدم پایبندی به قانون در سیاست داخلی چالش‌هایی شکل گرفت که مشكلاتی را برای نظام ایجاد كرد اما مردم آمدند و دولتی را انتخاب کردند که دولت افراط، شعار، ساده‌انگاری درسیاست خارجی و پول پاشی در داخل نباشد بلکه دولتی باشدکه جوانان را مد نظر قرار دهد و عالمانه در حوزه اقتصاد مقاومتی کار را جلو ببرد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی بنا به دستور آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: در این شورا قرار است تا مدیریت جهادی و عزم ملی و توجه به جوانان مبنای نظر قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه احزاب مطالبه جو باید فرمان رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی به شکل جدی از دولت و مسئولان پیگیر باشند ابراز داشت: باید نقد سازنده و منصفانه داشته باشیم وا لبته کم کار دولت هم باشیم. متاسفانه کسانی که در انتخابات شکست خوردند همچنان فتنه جویی می کنند.

عسگری در پایان بیان کرد: در حوزه اقتصادی انگیزه حرف اول را می‌زند و ما باید به جای پول دادن ماهیگیری را به جوانان یاد بدهیم. جوانان باید احساس توانایی و کارآمدی کنند و اجازه داد شرکت‌های دانش بنیان مبنای نظر قرار بگیرند.

کد خبر 261906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha