همشهری آنلاین: مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی کلینیک‌های کنترل خشم در پایتخت،گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که منجر به جرم می‌شود خشونت است و ما بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مناطقی که بیشتر این آسیب فراوانی دارد، اقدام به ایجاد این کلینیک‌ها می‌کنیم.

به گزارش مهر، محمد مهدی گلمکانی با بیان اینکه کلینیک‌های کنترل خشم می‌توانند در سراهای محلات و خانه‌های سلامت ایجاد شوند، گفت: در این کلینیک‌ها کلاس‌های افزایش مهارت‌های فردی و کلاس‌های عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری شهرداری تهران و وزارت جوانان در راه اندازی این کلینیک‌ها، گفت: بر اساس طرح سنجش عدالت که در پایتخت انجام شده است محلاتی که بیشتر این کلینیک‌ها را نیاز دارند نسبت به سایر محلات شناسایی و این طرح به صورت پایلوت در آن‌ها اجرایی می‌شود.

گلمکانی ادامه داد: در این کلینیک‌ها افراد متخصص و دانشگاهی با ما همکاری خواهند کرد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در خصوص اینکه این طرح متعلق به وزارت جوانان است یا شهرداری، گفت: طرح کلینیک‌های مهار خشم یک طرح بین سازمانی است و ما در این زمینه با این وزارتخانه مشارکت داریم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده برای کنترل آسیبهای اجتماعی باید خشونت را مهار کنیم، گفت: بر اساس مطالعات، کنترل خشم از ضروریتهای شهر تهران است و ما باید این مهارت را به شهروندان به خصوص جوانان بیاموزیم.

به گفته گلمکانی، خودمراقبتی باید در میان شهروندان تهرانی نهادینه شود تا بسیاری از جرایم مانند قتل و نزاع کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مناطق در اولویت شناسایی شده‌اند اما نام آن‌ها به دلیل بار روانی که مطرح کردن این گونه مسائل دارد، عنوان نمی‌شود.

کد خبر 246998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز