همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به حجم گسترده شهرداری تهران و اینکه در یک دوره کوتاه امکان کسب گزارش ۱۰۰ درصد مطلوب از عملکرد مالی مشکل است، افزود: با این وجود گزارش عملکرد مالی شهرداری طی این سال‌ها از صفر به حدود ۸۰ درصد مطلوب رسیده است و در صورتی که این اصلاحات ادامه یابد، یک تا دو سال آینده ویترین شیشه‌ای از حساب‌های شهرداری که قابل دسترس همه باشد محقق خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، حسین محمد پورزرندی با اشاره به عملکرد مالی شهرداری تهران و موفقیت‌هایی که در این زمینه طی سال‌های اخیر به دست آمده است، گفت: به طور کلی از سال ۸۵ تغییرات گسترده‌ای در سیستم حسابداری و مالی شهرداری ایجاد شد که امکان حسابرسی در مجموعه شهرداری را فراهم کرد.

وی افزود: این در حالی بود که تا دوره سوم شورا امکان حسابرسی وجود نداشت و تا آن موقع هر زمان که عملکرد مالی شهرداری مورد حسابرسی قرار می‌گرفت گزارش عدم اظهار نظر اعلام می‌شد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: بعد از حسابرسی گسترده‌ای که در سال ۸۴ و ۸۵ در دستور کار موسسه حسابرسی قرار گرفت، شهرداری تهران موفق شد اصلاحات مختلف از جمله شناسایی و ثبت ۲۰ هزار میلیارد تومان دارایی‌های شهرداری، ثبت پروژه‌های مشارکتی، ثبت سیستم نقد و غیر نقد و.. را به سرانجام رسانده و برای اولین بار در سال ۸۷ گزارش عدم اظهار نظر را به گزارش مطلوب مشروط تغییر دهد.

پورزرندی خاطر نشان کرد: به دنبال این موفقیت، در سال ۸۸ با حسابرسی تلفیقی که کل شهرداری و سازمان‌ها را مورد حسابرسی قرار می‌داد نیز گزارش عملکرد مالی مطلوب اعلام شد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون عملکرد مالی ۹۰ و ۹۱ شهرداری آماده است که امیدواریم گزارش مطلوب بدون هیچ بند مشروط دریافت کند و همه این‌ها در حالی است که تا کنون در هیچ شهرداری و یا حتی سازمان کوچکتری نیز شفافیت در حسابرسی به این شکل وجود نداشته است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به حجم گسترده شهرداری تهران امکان اینکه در یک دوره کوتاه گزارش ۱۰۰ درصد مطلوب به دست آید مشکل است، افزود: با این وجود گزارش عملکرد مالی شهرداری طی این سال‌ها از صفر به ۷۰ تا ۸۰ درصد مطلوب رسیده است و در صورتی که این اصلاحات ادامه یابد، یک تا دو سال آینده وی‌ترین شیشه‌ای از حساب‌های شهرداری که قابل دسترس همه باشد محقق خواهد شد.

کد خبر 228786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز