گروه شهری: از سوی معاون مالی و اداری شهرداری تهران میزان بدهی‌های دولت به شهرداری تهران از بابت عوارض شهری ۸۰۰میلیاردتومان و از بابت عمل نکردن به تعهداتش در قبال مترو و اتوبوس نیز ۵هزار میلیارد تومان اعلام شد.

تهران

به گفته محمد پورزرندی درصورت پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری امکان تکمیل تمامی خطوط مترو اعم از درون شهری و برون شهری فراهم خواهد شد. وی در گفت‌وگو با همشهری در مورد شفافیت مالی و نظارت‌پذیرشدن حسابرسی شهرداری تهران نیز گفت: سال 72 در شرایطی که بودجه شهرداری تنها 100میلیارد تومان بود اما 720میلیارد تومان عملیات مالی غیرنقدی داشت که هیچ جا قابل ثبت و متعاقب آن قابل بررسی و شفاف‌سازی‌ نبود این درحالی است که امروزه کار نظارت بر عملکرد مالی شهرداری از سوی 7مجموعه انجام می‌شود که ازجمله آنها اداره کل حسابرسی شهرداری، حسابرس شورا، حسابرس مستقل شورا، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات است. از نظر معاون مالی و اداری شهرداری تهران هیچ هزینه فاقد سند حتی به اندازه یک ریال وجود ندارد ضمن اینکه به گفته پورزرندی هزینه فاقد سند اساسا اشتباه است بلکه فاقد برنامه از پیش تعیین شده یا انحراف از برنامه مطرح است.

وی ادامه داد: در بدترین شرایط در سال85، دودرصد در سال86، سه‌دهم درصد، در سال87، دودهم درصد انحراف از بودجه داشتیم و در سال 90 و 91 نیز انحراف از بودجه صفر بود. البته در سال‌هایی که انحراف بودجه جزئی داشتیم به‌دلیل انحراف از برنامه نبود بلکه اشکال در کدینگ‌های بودجه حسابداری داشتیم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه سالانه 4هزار پروژه در شهرداری تعریف می‌شود، گفت: 5درصد این طرح‌ها اولویت‌دار هستند و بقیه این طرح‌ها کوچک بوده و ابعاد محلی و منطقه‌ای دارند. برخی از این پروژه‌ها ممکن است به‌دلیل مشکل تملک زمین امکان اجرایی شدن نداشته باشد. در این صورت شهرداری از اختیار 10درصدی که برای جابه‌جایی دارد استفاده می‌کند یا در قالب اصلاحیه و تبصره به شورای شهر جابه‌جایی اعتبار را انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال وقتی در بحث اتوبوس و مترو که دولت کمکی نکرد قرار شد کار متوقف نماند و راسا توسط شهرداری ادامه یابد اما در قالب تبصره یا اصلاحیه به شورای شهر مجوزش اخذ شود.

به گزارش همشهری پورزرندی در پاسخ به سؤال عملکرد 3ماهه اول سال92 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: عملکرد 3ماهه سال92 در بخش نقدی از 1454میلیاردتومان 1369میلیارد به‌دست آوردیم که نشان می‌دهد بیش از 94درصد محقق شد و در بخش غیرنقدی نیز از 1180میلیارد تومان 1430تومان به‌دست آوردیم که نشان می‌دهد 121درصد محقق شده و اما این آمار نشان می‌دهد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ما در بحث تحقق بودجه 20درصد رشد داشتیم که 40درصد آن از محل درآمدهای پایدار بوده است.

کد خبر 227233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز