گروه شهری: شفاف‌سازی‌ مالی از اقدامات بزرگ شهرداری در چند سال اخیر بوده است.

شهرداری تهران طی سال‌های اخیر به‌طور متناوب و براساس وظایف قانونی خود، اقدام به ارائه گزارش‌های مالی و حسابرسی به شورای اسلامی شهر تهران کرده و برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری، حسابرسی مالی شهرداری به‌روز شده است.
حسین‌محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران در این‌باره گفت:

رسیدگی به عملکرد مالی شهرداری تهران در سال‌های اخیر هرگز قابل قیاس با ادوار قبلی شهرداری نبوده و با انجام اقدامات زیرساختی مناسب همچون تغییر سیستم حسابداری از نقدی به تعهدی و شفاف‌سازی‌ در حساب‌های مالی، به گواه کارشناسان ابهامی در عملکرد مالی شهرداری باقی نمانده است. وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی‌ مالی در شهرداری بستر مناسبی را برای ارائه گزارش‌های دقیق و به‌روز حسابرسی فراهم کرده است، افزود: تمام حسابرسی‌های شهرداری تهران تا پایان سال90 به تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

وی اظهار کرد: در گذشته گزارش عدم‌اظهارنظر در گزارش‌های مالی شهرداری داشتیم اما با اقداماتی که انجام و اصلاح صورت مالی که به شورا ارائه شد، شفاف‌سازی‌ و شناسایی دارایی‌های شهرداری انجام گرفت. وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی در راستای شفاف‌سازی‌ نظام مالی شهرداری تهران صورت گرفت که به‌روز شدن حسابرسی مالی شهرداری از نتایج مهم آن بوده است.

کد خبر 225577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز