همشهری آنلاین: نخستین بوستان ویژه جانبازان و معلولان به مساحت بیش از 4 هزار مترمربع در غرب تهران احداث می‌شود.

به گزارش تهران سما، سعید طلوعی، شهردار منطقه 5 تهران با اشاره به توجه شهرداری تهران به مسایل و مشکلات جانبازان و معلولان گفت: همزمان با برنامه‌های شهرداری منطقه 5 در توسعه سرانه‌های فضای سبز، احداث بوستان ویژه جانبازان به عنوان یکی از ضروریات مورد نیاز در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این بوستان با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان سازمان بهزیستی و در نظر گرفتن نیاز همه معلولیت‌ها و جانبازان طراحی شده و بطور حتم مکانی منحصر بفرد برای این اقشار می‌شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی بوستان انجام شده است، افزود: رمپ ورودی این بوستان برای تردد معلولان و جانبازان و نصب مجموعه وسایل بدنسازی مناسب جانبازان و معلولان، نمازخانه، آلاچیق برای استراحت و میزهای شطرنج شیشه‌ای از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه 5 تهران در ادامه از افزایش سرانه‌های فضای سبز منطقه خبر داد و افزود: به منظور استفاده بهینه از فضاهای موجود و پتانسیل منطقه در افزایش سرانه فضای سبز اجرای فاز 4 بوستان فراز و همچنین احداث بوستان شاداب و طوقانی در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن تفریحی و آموزشی منطقه برای تردد معلولین و جانبازان گفت: با هماهنگی به عمل آمده و اجرای طرح‌های اصلاح هندسی بیش از 300 تقاطع برای تردد معلولین مناسب‌سازی و مابقی نیز در برنامه‌های ترافیکی سال جاری پیش‌بینی شده است.

کد خبر 225229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز