همشهری آنلاین: تلویزیون سوریه اعلام کرد، سربازان ارتش این کشور در تونل‌های حفر شده توسط شبه نظامیان در حومه شمال شرقی دمشق، پایتخت سوریه مواد شیمیایی کشف کرده‌اند.

سوریه

به گزارش پرس تی وی ، پیدا شدن مواد شیمیایی بعد از این صورت گرفت که نیروهای دولتی روز شنبه (۲ شهریور، ۲۴ آگوست) منطقه‌جوبر را که تحت کنترل شبه نظامیان است، محاصره کردند.

تلویزیون سوریه اعلام کرد: «قهرمانان ارتش در حال ورود به تونل‌های تروریست‌ها هستند و با عوامل شیمیایی روبرو شده‌اند. بعضی از سربازان در حالی که قصد ورود به جوبر را داشتند، مشکل تنفسی پیدا کردند.»

در ادامه گزارش تلویزیون سوریه آمده است، چندین آمبولانس برای نجات افرادی که در جوبر مشکل تنفسی دارند، وارد منطقه شده‌اند و این منطقه اکنون در کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

دولت سوریه همچنین اظهار داشت، حمله شیمیایی اخیر در مناطق حومه‌ای عین ترما، زملکا و جوبر توسط شبه نظامیان تحت حمایت خارج انجام شده است.

مخالفان دولت سوریه روز چهارشنبه ادعا کردند، در پی حمله شیمیایی نیروهای دولتی به پایگاه‌های شبه نظامیان در مناطق مذکور صدها تن جان خود را از دست دادند.

ارتش سوریه اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شبه نظامیان تکفیری در منطقه غوطه را رد کرده و می‌گوید، اتهامات جدید به منظور ایجاد اختلال در کار هیات کارشناسان سازمان ملل و پنهان کردن شکست‌های شبه نظامیان مطرح شده است.

از سوی دیگر، آنجلا کین، معاون دبیر کل سازمان ملل روز شنبه برای مذاکره در مورد آغاز تحقیقات در رابطه با حمله روز چهارشنبه وارد دمشق شد.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه مخالفان دولت سوریه را به جلوگیری از انجام یک تحقیق بی‌طرفانه در مورد این حمله متهم کرد.

در عین حال، چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا گفت، فرماند‌هان وی طیفی از گزینه‌های نظامی را مورد بررسی قرار داده و فراهم کرده‌اند تا اگر باراک اوباما رئیس جمهور این کشور تصمیم بگیرد که به سوریه حمله نظامی بکند، این گزینه‌ها در اختیار او قرار بگیرد.

وی گفت: «وزارت دفاع وظیفه دارد گزینه‌های احتمالی را برای رئیس جمهور فراهم کند و این امر مستلزم این است که نیروهای ما مستقر شوند تا بتوانند گزینه‌های مختلفی را - هرآنچه که رئیس جمهور انتخاب کند - اجرایی کنند.»

کد خبر 228350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز