همشهری آنلاین: انبوه سازان فعال در مسکن مهر پردیس در حالی از درخواست خود برای افزایش قیمت‌ها سخن می‌گویند که وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت‌ها و چانه زنی در این خصوص را منتفی دانست و تاکید کرد که پیمانکاران به تعهدات خود پایبند باشند.

آخوندی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، دکترعباس آخوندی امروز در نخستین بازدید خود از پروژه های در حال اجرای مسکن مهر در شهر جدید پردیس در فاز های 8 ( انبوه سازان) شامل 30 هزار واحد مسکن مهر و فاز 11 (کوزو) شامل 35 هزار واحد حضور یافت و روند اجرای این پروژه ها از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از طرح های در دست اجرا در نشست پایانی خود در محل شرکت عمران پردیس که با حضور معاونان وزیر، مدیران کل و رئیس انجمن انبوه سازان و پیمانکاران برگزار شد با تاکید بر پایبندی بر تعهدات داده شده، تصریح کرد: وزارت راه وشهرسازی قراردادهایی با پیمانکاران و مشاوران دارد که باید بر تعهدات خود پایبند باشد و از طرف دیگر نیز مشاوران و پیمانکاران نیز باید بر اساس قرارداد به تعهدات خود وفادار باشند.

وی ادامه داد: برای جلب اعتماد بین دو طرف اجرای تعهدات می تواند اولین کار باشند که در این مرحله افزایش قیمت ها و چانه زنی برای این مساله جایی ندارد.

آخوندی افزود: پروژه های مسکن مهر در حال اجرا دارای کیفیت های متفاوت بود که از تمام پیمانکاران می خواهم کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نکنند و اگر گزارشی در خصوص کیفیت اجرای پروژه ها شود، حتما پیگیری می کنم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ها و زحمات برای رفاه شهروندان است ، یادآور شد: اگر از منظر شهروندان و مشتریان مسکن مهر نگاه کنیم خواسته ها و مطالباتی مطرح است که توجه به آنها مهم است و نخستین بحث در این زمینه حق انتخاب مشتری است.

وی افزود: مشتری و شهروند در ساخت منزل خود که محل آسایش و سکونت است باید حق انتخاب معماری و جزئیات شامل آشپزخانه، رنگ آمیزی، پنجره و غیره داشته باشند؛ گرچه ممکن است برخی هزینه ها با انتخاب ها، بیشتر شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید از منظر مشتری نگاه کنیم وما از طرف 80هزار خانوار در پردیس نمی توانیم جزئیات را انتخاب کنیم و در این زمینه آماده دریافت پیشنهاد و راهکار اجرایی در این موضوع از طرف سازندگان هستیم.

آخوندی تصریح کرد: کیفیت زندگی از موضوعات مهمی است که باید به ارتقای آن بیندیشیم و اگر با مردم گفتگوی مستقیم داشته باشیم در می یابیم که خدمات مطلوب، بر قیمت ها اولویت دارد.

وی در ادامه سخنانش در نشست پایانی بازدید خود از پروژه های در دست اجرای شهر جدید پردیس اظهار داشت: فرایند اسکان از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا با واگذاری واحدهای مسکونی امکان سکونت فراهم باشد.

وزیر راه وشهرسازی از مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نیز درخواست کرد در خصوص حمل ونقل شهر جدید پردیس با در نظر گرفتن یکپارچگی فعالیت ها در حوزه حمل ونقل و مسکن و شهرسازی برای برطرف کردن مشکلات برنامه ریزی کند.

وی در پایان خواستار همدلی کامل برای ایجاد فضایی پرنشاط برای ادامه فعالیت ها شد تا محیط مسکونی قابل قبولی برای شهروندان فراهم شود.

بررسی وضعیت ساخت واحد های مسکونی مهر در فاز های 5,9,8,و 11، تاسیسات زیربنایی از جمله آب ، برق و فاضلاب از برنامه های بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پردیس بود.

کد خبر 228168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز