همشهری آنلاین: آخوندی با حضور در وزارت راه و شهرسازی به عنوان نخستین روز کاری خود ضمن درخواست از نیکزاد، وزیر قبلی این وزارتخانه برای ارائه رهنمود‌های لازم به منظور بهبود امور، اعلام کرد: دنبال کار حرفه‌ای مطابق با استانداردها هستم و ارزیابی جدی از برنامه‌های این وزارتخانه و کارآمدی آن خواهم داشت.

آخوندی

ایسنا نوشت: عباس آخوندی امروز - شنبه - با حضور در ساختمان دادمان و استقبال نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، در شورای معاونان این وزارتخانه حضور یافت.

وی با اشاره به ارزیابی جدی از برنامه‌های در حال اجرای وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: از مدیریت‌ها و کارآمدی آنها ارزیابی خواهم داشت و آنجا که مدیریت کارآمد است ادامه می‌دهیم و جایی که سیاست‌ها و مدیریت‌ها قوی نیست اقدامات موثری را انجام می‌دهیم.

آخوندی با تشکر از فعالیت‌ها و خدمات نیکزاد در دوران وزارتش، درخواست کرد: آقای نیکزاد رهنمود‌های لازم خود را برای بهبود امور ارائه دهند.

وی اظهار کرد:‌ باید سیاست‌ها و خط مشی کلی را مرور کنیم و اگر لازم است تجدید نظر کنیم و تغییر وزیر فرصتی برای بررسی بدون تعصب و بازنگری در برنامه‌هاست و رفت و آمدها به مفهوم ناکارآمدی کسی و دلیلی بر موفقیت فوق العاده کس دیگر نیست.

آخوندی خطاب به معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ این وزارتخانه وزارتخانه‌ای تخصصی است و افراد حرفه‌ای در آن شاغل هستند و دنبال کار حرفه‌ای مطابق با استانداردها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توقعات مردم از حوزه راه و شهرسازی سنگین است و تلاش می‌کنم از حوزه بهره‌بردار به خدمات ارائه شده نگاه کنم و باید ببنیم شهروندان نگاهشان به خدمات ما چیست و رضایت آنها تا چه حد کسب شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی در ابتدای این جلسه مهندس نیکزاد، وزیر سابق راه و شهرسازی با خیر مقدم به وزیر جدید و آروزی موفقیت برای دولت تدبیر و امید تصریح کرد: فردی متخصص به وزارت راه و شهرسازی ورود پیدا کرده و دکتر آخوندی که قبلا وزیر مسکن و شهرسازی بوده‌اند، متخصص هستند و به مسائل جدید اشراف دارند.

نیکزاد گفت: در دولت نهم و دهم دو میلیون و 120 هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر شرع شد که یک میلیون و 600 هزار نفر تو سط بنیاد مسکن تحویل داده شده است.

وی اعلام کرد: در حوزه مسکن شهری دو میلیون و 180 هزار واحد احداث شده است که از این تعداد یک میلیون و 180 واحد به اتمام رسیده است و مابقی پیشرفت 70 درصدی دارد.

نیکزاد ابراز امیدواری کرد در دولت یازدهم بحث کیفیت پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد.

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: با اتمام 8000 کیلومتر راه آهن در دست ساخت تمامی استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شوند و کشورمان به خطوط ریلی تمام کشورها همسایه وصل می‌شود.

وی در ادامه با معرفی تمامی اعضای شورای معاونان و وظایف کاری آنها تصریح کرد: از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کرده‌ بودم که در بحث ایمنی به هیچ عنوان کوتاه نیایند و بر این اساس بود که سانحه‌هوایی نداشتیم.

نیکزاد در پایان تاکید کرد: هیچ گاه حاضر به فکر جدایی پژوهشکده حمل و نقل از وزارت راه وشهرسازی نبودم اما با پیگیری مصرانه با تصویب شورای عالی اداری و هیات وزیران این اقدام صورت گرفت.

کد خبر 227334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز