همشهری آنلاین: آیت الله جوادی آملی در پیامی به یازدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد با بیان اینکه دو ستون نماز و مردم را مسجد و حسینیه نگه می‌دارد، گفت: کشور حوادث فراوانی به خود دیده و هر حادثه ای که بر ما رفت از آن آسیب دیدیم، اما وقتی مردم به مسجد وارد شدند در حوادثی مثل انقلاب و جنگ پیروز شدیم.

به گزارش مهر، در یازدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد صبح چهارشنبه 30 مرداد با حضور ائمه جمعه و جماعات و برخی از مسولین کشوری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سالن اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، پیام آیت الله جوادی آملی به این اجلاس به صورت تصویری پخش شد.

آیت الله جوادی آملی در این پیام تصریح کرد: خدای سبحان نماز را ستون دین معرفی کرد و این قرآن کتاب حکیمانه است، سخنانش باید بر محور حکمت باشد. اگر دین، نماز را به عنوان ستون معرفی کرده است نباید بگوید نماز بخوانید چون ستون خواندنی نیست. این کتاب حکیم هر جا سخنی از نماز کرده است، سخن از اقامه نماز بیان فرموده باید ائمه جماعات بار اقامه نماز را به دوش بکشند.

وی با استناد به بخشی از سخنان حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتر افزود: حضرت امیر(ع) در این پیام می فرمایند از نظر شریعت نماز ستون دین است، اما سیاست ما به شریعت ما مربوط است و ستون دین در بخش سیاست مردم هستند که باید رضایت، امنیت، رفاه، شغل آنها و... تامین شود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه این دو ستون یعنی نماز و مردم را مسجد و حسینیه ما نگه می‌دارد، یادآور شد: این کشور حوادث فراوانی بر خود دیده است و هر حادثه ای که بر ما رفت از آن آسیب دیدیم، اما وقتی مردم به مسجد وارد شدند در حوادثی مثل انقلاب و جنگ ما پیروز شدیم.

این مدرس عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت علم آموزی بویژه از سوی ائمه جماعات و حوزویان گفت: آغاز جهالت آن زمانی است که ما بگوییم فارغ التحصیل شدیم در حالیکه تا نفس می کشیم باید درس و بحث وجود داشته باشد.

آیت الله جواد آملی در پایان خطاب به ائمه جماعات و جمعه گفت: باید شما کاری کنید که این دو ستون به برکت کار شما قائم شود، اگر این ستون اقامه شد، انسان می تواند چه در دعای ندبه و یا در دیگر ادعیه به امام عصر(عج) عرض کند تو آمدی که هر کجی را راست کنی و ما منتظر تو هستیم، اگر ما بتوانیم این ستون را حفظ کنیم جامعه محفوظ می ماند.

کد خبر 227999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز