یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری بین‌المللی امام رضا (ع) از دریافت مجوز تأسیس خبرگزاری با هدف ترویج فرهنگ رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، انتظارات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از دولت یازدهم را در حوزه فرهنگ و معارف رضوی بیان کرد و با اشاره به نگاه ویژه دولت نهم و دهم به حوزه فرهنگ و معارف رضوی و جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور جدید شخصیتی انقلابی، مبارز و برخاسته از نهاد مقدس حوزه‌های علمیه است، بدون تردید حوزه فرهنگ و معارف رضوی و جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در کانون توجه دولت یازدهم خواهد بود.

سیدجواد جعفری، ضمن ارائه گزارشی درباره روند برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، به سئوالات مختلف درباره این جشنواره پاسخ داد.

دعوت از رئیس جمهور برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره یازدهم
جعفری در پاسخ به این سئوال که آیا دکتر حسن روحانی رئیس جمهور جدید همچون رئیس جمهور گذشته در آیین اختتامییه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد حضور خواهد یافت، افزود: از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس جمهور برای حضور در آیین اختتامییه جشنواره یازدهم امام رضا (ع) دعوت شده است و ان‌شاالله آقای روحانی نخستین روزهای کاری خود را با حضور در جوار بارگاه نورباران رضوی آغاز کنند که مایه خیر و برکت برای دولت یازدهم خواهد بود.

وزارت ارشاد دولت دهم سنگ تمام گذاشت
وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت،گفت:یکی از اقدامات موثر و قابل توجه وزارت ارشاد در دولت دهم این بود که فعالیت‌های حوزه فرهنگ و معارف رضوی در قالب بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ساختارمند شد که این اقدام به نوبه خود گام بلندی در راستای فرهنگ رضوی است.

جهش کمی و کیفی در جشنواره یازدهم
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه جاری، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌های جشنواره‌های موضوعی امام رضا (ع) ادامه دارد، گفت: گزارش‌های رسیده از دبیرخانه‌های جشنواره در سراسر کشور حاکی از آن است که در جشنواره یازدهم به لحاظ کمی و کیفی رشد جهشی در آثار دریافتی داشته ایم.

کاهش چشمگیر بودجه‌ها
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از کاهش 30 درصدی بودجه مصوب این جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این کاهش در سال گذشته نیز 40 درصد از بودجه جشنواره تخصیص پیدا نکرد.

استمرار جشن‌های مردمی با برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در طول سال
وی اشاره‌ای هم به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی داشت و با بیان اینکه جشن‌های مردمی دهه کرامت با برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در طول سال ادامه دارد، افزود: ازاردیبهشت سال جاری، ادارات کل ارشاد 10 استان کشور فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ رضوی را در قالب هفته فرهنگ رضوی برگزار می‌کنند.
جعفری درهمین زمینه تاکید کرد: با توجه به نقش پذیری کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 19 استان کشور نیز برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان مرتبط با فرهنگ رضوی را برگزار می‌کنند.

جشن در 8100 امامزاده و برپایی کنگره جهانی امامزادگان
وی با اشاره به اینکه 5 ذیقعده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بزرگداشت امامزادگان معرفی شده است، افزود: در سال جاری در 8 هزار و 100 امامزاده با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان قطب‌های فرهنگی، جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه اولین کنگره جهانی امامزادگان در اصفهان برگزار می‌شود، ابراز داشت: دانشمندانی از کشورهای مختلف با ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره جهانی امامزادگان در اولین دوره این کنگره شرکت می‌کنند.

تجلیل از 16 خادم فرهنگ رضوی
جعفری یکی از اهداف یازدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) را شناسایی و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی بیان و تصریح کرد: از 16 خادم فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور که 8 نفر از آنان خادمان داخلی و 8 نفر نیز خادمان خارج از کشور هستند، در مراسم اختتامییه جشنواره امام رضا (ع) تجلیل می‌شود.

114 ناظر در جشنواره یازدهم
جعفری با بیان اینکه پس از برگزاری 10 دوره جشنواره امام رضا (ع) به لحاظ کمی جشنواره گام‌های بلندی برداشته و ما اکنون به دنبال ارتقای کیفی جشنواره هستیم،اظهار کرد: در راستای کیفی سازی امسال114 ناظر بر جشنواره‌های موضوعی نظارت می‌کنند. 8 کارگروه نظارتی با حضور 70 ناظر عمومی که برکلیت جشنواره نظارت دارند و44ناظر تخصصی و فنی که بر کیفیت تولید آثار نظارت دارند،رسالت نظارت بر جشنواره یازدهم را برعهده دارند.

اخذ مجوز فصلنامه و خبرگزاری رضوی
جعفری رونمایی از خبرگزاری رضوی و چاپ سه شماره از فصلنامه رضوی تا پایان سال را از اقدامات جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: از خبرگزاری رضوی در دهه کرامت رونمایی می‌شود و با اخذ مجوز فصلنامه رضوی و دریافت پروانه نشر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای این بنیاد ابعاد گسترده‌ای به خود می‌گیرد.
وی از ارتقای سایت جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به آدرس www.shamstoos.ir به لحاظ محتوایی هم خبر داد و تصریح کرد: به زودی در این سایت موزه فیلم و هنرهای تجسمی، موزه مقالات و انتشارات و ... ایجاد می‌شود که از طریق آن علاقه‌مندان می‌توانند به تولیدات آثار جشنواره امام رضا (ع) در سال‌های گذشته دسترسی داشته باشند.

کد خبر 226494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز