همشهری آنلاین: مراسم سوگواره خورشید تابناک ری در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم، با حضور جمعی از چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسئولان شهرستان ری و دسته های عزادار از اقصی نقاط کشور و جمع کثیر زائران و مجاوران حرم مطهر همراه بود.

در این مراسم که روز پنجشنبه، 14 شوال مطابق با 31 مرداد ماه، در مصلای بزرگ ری برگزار شد، زیارتنامه. توسط فراهانی قرائت و پس از ذکر اشعار توسط تاری، گروه همخوانی طوبی به اجراء برنامه پرداخته و مداح اهل بیت علیهم السلام، باقری به مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سوگ وفات محدث عظیم الشان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام پرداختند.

سخنران این مراسم معنوی، حجت الاسلام صدیقی نیز در سخنانی به تجلیل از مقام شامخ دانشمند بزرگ شیعه و نگین درخشان ری پرداخت و این شخصیت بزرگ را قابل احترام در نزد بزرگان دین دانست.

در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اقامه شد.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده امام حسن مجتبی علیه السلام و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت علیهم السلام نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.

کد خبر 228299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز