گروه شهری: ساخت ۱۰۰ مسجد در مدارس پایتخت موضوع جلسه مشترک مسئولان فرهنگی شهر بود.

جلسه‌ای که در آن رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از همکاری شهرداری و آموزش و پرورش برای ساخت مسجد در مدارس تقدیر کرد.در این جلسه که با حضور نماینده معاونت اجتماعی شهرداری و مسئولانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی اجرای پروژه ساخت 100مسجد در مدارس را معنای واقعی تداوم جهاد دانست که برکات قابل‌توجهی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، قائم‌مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه، مدرسه را مهم‌ترین پایگاه تربیتی محله دانست که توجه به رویکرد دینی و معنوی در این نهاد آموزشی می‌تواند از وقوع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

متأسفانه تهران و مدارس این شهر با مشکل کمبود فضاهای دینی و به‌خصوص مسجد روبه‌روست که با همکاری و مساعدت سایر نهادها و سازمان‌ها ذی‌ربط مرتفع خواهد شد. طرح ساخت 100مسجد در توافقنامه مشترک شهرداری و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده و شهرداری تهران امور اجرایی طرح را بر عهده دارد.

معاونت شهرسازی شهرداری نیز امور مربوط به طراحی نما و نقشه را براساس معیارهای اسلامی و ایرانی همچنین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و سفارش‌های ایشان در این حوزه را پیگیری می‌کند و مسئولیت اجرای آن به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی واگذار می‌شود. قرار است در 15روز آینده، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران مباحث کارشناسی این طرح نظیر امور حقوقی و بودجه‌بندی را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

کد خبر 241295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز