گروه شهری: پیشرفت فیزیکی پروژه مسجد 72 تن میدان آزادی از 30 درصد گذشته است و با توجه به سرعت عملیات اجرایی این مسجد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این‌ باره گفت: کلنگ احداث مسجد 72 تن همزمان با آغاز‌ماه محرم سال گذشته طی مراسمی با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در پایانه تاکسی میدان آزادی بر زمین خورد.

وی گفت: این مراسم به‌ طور نمادین برگزار شد و در واقع آغاز ساخت 72 مسجد در سطح شهر به شمار می‌رود. خوشبختانه همانطور که در گذشته اعلام شد روند اجرای امور مربوط به انتخاب زمین، تملک، طراحی نقشه و ساخت در تمام مناطق با سرعت قابل‌ قبولی رو به انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی مسجد 72تن ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه مسجد 72 تن در زمینی به مساحت 5هزار مترمربع از  30 درصد گذشته است و با توجه به سرعت عملیات اجرایی این مسجد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایازی گفت: مسجد مذکور براساس معیارهای اسلامی - ایرانی ساخته خواهد شد و با توجه به قرار گرفتن مسجد 72تن در مجاورت برج آزادی، معماران این طرح تمام تلاش خود را برای انطباق این پروژه با معماری برج آزادی از حیث رنگ، نوع مصالح و دیگر شاخص‌ها به کار خواهند گرفت.

کد خبر 224090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز