همشهری آنلاین: رییس سازمان تبلیغات اسلامی در شورای راهبردی توسعه معارف دینی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات شهرداری نظیر ساخت ۴۲۰مسجد در سطح شهر موضوع فقر مسجد تا چند سال آینده در پایتخت برطرف می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی ، در شورای راهبردی توسعه معارف دینی شهرداری تهران که با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سند توسعه و عمران مساجد با رعایت اصولی نظیر شاخص های جمعیتی و آمایش سرزمینی تدوین و در سومین جلسه این شورا به تصویب رسیده است.

وی گفت: براین اساس نحوه حمایت شهرداری تهران از بازسازی، مرمت، تجهیز و ساخت مساجد به طور مشخص و شفاف بیان شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حضور اعضای شورای راهبردی توسعه معارف دینی در شورای شهر خبر داد و عنوان کرد: به زودی جلسه مشترکی با شورای شهر برگزار و اهم فعالیت های انجام شده در این حوزه تشریح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی ادامه داد: ساخت 420 مسجد در شهر تهران فوق العاده با اهمیت است زیرا تا چند سال آینده جغرافیای این کلانشهر دیگر با موضوع فقر مسجد مواجه نخواهد بود.

رییس شورای راهبردی توسعه معارف دینی شهرداری تهران گفت: اداره هیات امنایی مساجد و مشارکت شهروندان در ساخت و اداره مسجد از نکات بسیار مثبتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ترویج شود.

وی تصریح کرد: با اینکه دیگر نهادها و سازمان ها متولی اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و مذهبی در مساجد هستند ولی شهرداری تهران در این عرصه نیز احساس تکلیف کرده و اقدامات خوبی نظیر حمایت از برگزاری مراسم اعتکاف صورت گرفته که قابل تقدیر است.

کد خبر 260399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز