همشهری آنلاین: معاون اول رییس جمهوری گفت: رفع تورم و اشتغالزایی دو موضوع مهم کشور و از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

جهانگیری

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در مراسم معارفه «علی ربیعی» و تودیع «اسدالله عباسی» وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت های یازدهم و دهم افزود: این دو مساله ای است که جامعه از آن رنج می برد، بنابراین با استفاده از پیشنهادها و ارایه راهکارها از سوی صاحبنظران و متخصصان باید مساله تورم و گرانی و همچنین اشتغال برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: صاحبنظران و نخبگان دانشگاهی کشور باید در سیاست های اقتصادی در سطوح کلان کشور با ارایه پیشنهادهای خود، دولت را در تصمیم گیری ها یاری کنند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه ای که نقش تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال دارد، اشاره کرد و اظهارداشت: اگرچه حل مساله اشتغال سهم همه وزارتخانه ها به شمار می رود، اما این وزارتخانه با توجه به ظرفیت های خود می تواند نقش مهمی را در شکوفایی اقتصاد داشته باشد.

جهانگیری، توجه به بخش تعاون را از دیگر موضوعات مهم برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دانست و یادآور شد: البته در گذشته اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است اما باید به این بخش به عنوان بخش کلیدی این وزارتخانه بیشتر توجه شود.

وی تاکید کرد بازگرداندن افرادی که کار خود را از دست به داده اند به عرصه اشتغال ، اقدام اضطراری دولت حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» خواهد بود.

دولت یازدهم بر تعامل میان قوا تاکید دارد

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: دولت یازدهم در تلاش است تا با ایجاد یک تعامل مناسب با دیگر قوا خود را از همه حواشی ها دور نگه دارد.

جهانگیری با بیان این که در گذشته این وزارتخانه مرکز اختلاف قوای سه گانه شده بود، خاطرنشان کرد: دولت تاکید دارد که با برقراری یک تعامل مناسب با دیگر قوا از حواشی هایی که منجر به اختلاف میان آنها می شود، پرهیز کند.

وی ادامه داد: این وزارتخانه که جزو یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور به شمار می رود باید از افرادی که تخصص، توانایی و اشراف کامل در این امور دارند، استفاده کند تا شاهد حواشی پیرامون این وزارتخانه نباشیم.

اصلی ترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است

معاون اول رییس جمهوری همچنین با تاکید بر این که اصلی ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است، تصریح کرد: باید به نیروی انسانی توجه ویژه ای کرد، نیروهای آموزش دیده سرمایه ای است که نمی توان از آن عبور کرد.

جهانگیری اظهارامیدواری کرد که با توجه به امید و نشاطی که در جامعه فراهم شده است، شاهد تقویت استفاده نیروی انسانی در بخش های مختلف باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به سوابق ربیعی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: آقای ربیعی با توجه به سابقه درخشان کاری خود و همچنین اعتماد کاملی که رییس جمهوری نسبت به وی دارد، انتظار می رود شاهد تغییرات مثبتی در این وزارتخانه باشیم.

در این مراسم جهانگیری، حکم انتصاب ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید که از سوی حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صادر شده است را به وی تقدیم کرد.

همچنین ربیعی در حضور معاون اول رییس جمهوری با اهدای یک لوح سپاس و یک تابلو فرش مزین به آیه «وان یکاد» از عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم تقدیر کرد.

آیین تودیع و معارفه اسدالله عباسی و علی ربیعی وزیران سابق و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاونان و مدیران و نمایندگان تشکل های کارگری و صنفی و همچنین وزیران سابق این وزارتخانه برگزار شد.

کد خبر 227842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز