همشهری آنلاین: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ۴ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی کردند.

ربیعی

تسنیم نوشت: در جلسه صبح امروز و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و سوابق علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی کردند.

** آرامی: ربیعی تجربه کارگری دارد

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ اظهار داشت: آقای ربیعی شخصی است که همواره جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی در عرصه‌های مختلف در طبق اخلاص گذاشته است و همواره برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراثی که امام راحل (ره) آن را برای ما به یادگار گذاشته،‌ تلاش کرده است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده است و دارای برنامه‌های گسترده‌ای بوده و هر کس مسئولیت این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید دارای تخصص و ویژگی‌های منحصر به فرد این وزارتخانه باشد.

نماینده بندرعباس اضافه کرد: مدیریت بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند توانمندی مدیریت استراتژیک است. بنده معتقدم که روحیه همگرایی و مشورت مهمتر از سایر ویژگی‌ها است که البته آقای ربیعی دارای تمامی این ویژگی‌ها است.

آرامی در ادامه افزود: تجربیات و تخصص‌های وزیر پیشنهادی تعاون از جمله معاونت این وزارتخانه و مشاورت رئیس‌جمهور،‌ مسئولیت کمیته تبلیغات، از جمله شاخص‌هایی است که می‌تواند برای توانمندی‌های مدیریتی ربیعی به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: آقای ربیعی یک مدیر اجرایی صرف نیست، بلکه او دارای تخصص‌های مختلف در زمینه‌های عملی است. ربیعی سوابق علمی متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به انتشار چندین کتاب و ده‌ها مقاله در سطوح مختلف تحصیلی اشاره کرد. ربیعی کسی است که در سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی استاد راهنمایی پایان‌نامه‌های دانشگاهیان را برعهده داشته است.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برخی از سوابق علمی ربیعی اشاره کرده و افزود: ربیعی در سال 90 به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه پیام‌نور انتخاب شد. ربیعی همچنین مدرس دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران است.

آرامی تاکید کرد: ربیعی سال‌ها دبیری ستاد مبارزه با فساد اداری را برعهده داشته که البته کتابی را نیز در همین زمینه منتشر کرده است. او همواره به جریان‌های مبارزه با فساد در زمینه‌های مختلف کمک‌های بسیاری کرده است که باید به آن توجه شود.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ربیعی از خانواده کارگری و جنوب شهر تهران است. او تجربه کارگری در مدیریت صنایع و همینطور مدیریت روزنامه کاروکارگر را برعهده داشته است. ربیعی عضویت در هیئت مدیره چندین شرکت بزرگ صنعتی را در کارنامه کاری خود دارد. البته او عضو هیئت موسس آموزش عالی کار است.

نماینده بندرعباس در مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده ربیعی آشنایی کاملی با فضای کسب و کار در وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارد. تشکل‌های کارگری، کارگران، اعضای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون از حضور وی به عنوان وزیر استقبال کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده این است که آنها اعتماد بالایی برای تصدی پست وزارت توسط ربیعی را دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ربیعی فهم درستی از مسائل اجتماعی و کارگری روز و همینطور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر دارد. داشتن فهم تعاون از ضروریات اداره وزارت تعاون است که ربیعی این شاخص‌ها را داراست.

وی افزود: اعتدال، پاکدستی، جدیت در کار و پایبندی و التزام عملی به ولایت فقیه از مهمترین شاخص‌های اخلاقی و مدیریتی ربیعی است. به اعتقاد بنده ربیعی به راستگویی و جدیت در کار معتقد است. امیدوارم که وی روح راستگویی در وزارت کار را حکمفرما کند. یکی از گرفتاری‌های ما در این وزارتخانه آمارهای نادرست و غلط است که امیدوارم با حضور ربیعی در این وزارتخانه این مشکلات برطرف شود.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی کار اضافه کرد: گروهک‌ها، منافقین و ضدانقلاب‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های خود همواره این سرباز خدوم را مورد تخریب قرار داده‌اند. ربیعی در سنگرهای مختلف از جمله دفاع مقدس از میهن اسلامی دفاع کرده و تلاش‌هایی داشته است او همواره سرباز پیاده‌نظام برای میهن اسلامیان بوده است.

** تاجگردون: ربیعی گلوگاه‌های فساد در "شستا" را شناسایی کرده است

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی، گفت: وقتی بحث انتخاب ربیعی برای وزارت مذکور مطرح شد، بنده موافق نبودم، اما به هر حال فرصت مجلس، فرصت خوبی است و این موضوع مهم است که بدانیم چه کسی مسوولیت تصدی این وزارتخانه مهم که در دو بخش اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد را برعهده می‌گیرد.

وی با اشاره به تحقق اصول 29، 43 و 44 قانون اساسی ادامه داد: وزارت کار مهمترین وزارتخانه‌ای است که می‌تواند به تحقق اهداف این اصول قانون اساسی کمک می‌کند. وزارت کار هم در زمینه اجتماعی و هم در مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند.

نماینده مردم گچساران با تاکید بر اینکه باید به این وزارتخانه نگاه استراتژیک داشته باشیم، تصریح کرد: سوابق ربیعی نشان می‌دهد که او به این بخش نگاه استراتژیک دارد و می‌تواند تلفیقی از اقدامات مختلف باشد و آن‌ها را پیگیری کند.

تاجگردون افزود: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌هایی است که صندوق‌های زیرمجموعه آن نقش بین نسلی را بر عهده دارد. نمی‌توان با نگاه غیر استراتژیک و انتزاعی این وزراتخانه را اداره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معتقد است وزارت تعاون، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیگری است، گفت: ما در گذشته و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق به این موضوع اعتقاد داشتیم که وزارت تعاون می‌تواند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ دیگری باشد. این وزارتخانه دو اثر منفی ومثبت خواهد داشت. اثر مثبت آن موجب ارتقاء رفاه در داخل کشور و اثر منفی آن اگر اقتصادی نباشد، موجب فساد خواهد شد.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به دلیل توانایی‌هایی که در ربیعی وجود دارد، می‌‌تواند گلوگاه‌های فساد در بخش‌هایی مانند شستا را شناسایی کند.

** حسینی‌صدر: اطلاعات مخالفان ربیعی"اینترنتی" است

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی سخنانی در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مخالفان آقای ربیعی اطلاعات خوبی در مورد بخش اقتصاد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ما دادند. البته تمام این اطلاعات را به راحتی با سرچ در اینترنت می‌توان به دست آورد.

وی ادامه داد: همچنین مخالفان به بعد اقتصادی این وزارتخانه اشاره کردند، آن هم به دلیل دو بانک رفاه و تعاون در حالیکه اگر قرار بود این دو بانک، بانک های عادی باشند و بخواهیم به این دلیل یک اقتصاددان برای تصدی این وزارتخانه بگذاریم، پس چرا سیاست‌ها و کارکردهای این دو بانک را جدا کرده‌ایم. این بانک‌ها برای حوزه‌های تخصصی ایجاد شده است و نباید 80 درصد وزارت کار را اقتصادی ببینیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مخالفان وزیری را که هنوز سرکار نیامده، محاکمه می‌کنند، گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته تنها 5 درصد از ظرفیت تعاون اجرایی شده در حالیکه طبق قانون باید تا امسال 25 درصد از ظرفیت تعاونی‌ها اجرایی می‌شد. همچنین در دولت‌های قبل میانگین مدیریت در این وزارتخانه 1.3 دهم سال بود. بنابراین درست نیست که تمام مشکلات دوره‌های قبل را بر سر وزیر جدید خراب کنیم و او را در حالی که هنوز نیامده به پای میز محاکمه بکشانیم.

حسینی صدر تصریح کرد: ای کاش نمایندگان مخالف تمام برنامه‌های آقای ربیعی را مطالعه می‌کردند، چرا که 28 مورد از برنامه‌های 30 بندی آقای ربیعی قابل عملیاتی شدن و مطابق با برنامه پنجم است.

وی افزود: آیا مشکلات بیمه، قانون کار و کارگر، تعاونی‌ها، فضای کسب و کار و ... با یک اقتصاددان حل می‌شود؟ ما نیاز به یک مدیر کارآزموده و مورد اعتماد و وفادار به اسلام و انقلاب نیاز داریم تا کار را در دست بگیرد و مشکلات این بخش را حل کند. همچنین در کشورهای مختلف رئیس جمهور همه کارها را بلد نیست، بلکه فقط مدیریت می‌کند و می‌داند از چه نیروهایی استفاده کند، بنابراین آقای ربیعی مورد اعتماد رئیس‌جمهور است و به این دلیل او را برای تصدی وزارت تعاون معرفی کرده است.

نماینده مردم خوی در مجلس در پایان تاکید کرد: آقای ربیعی فردی از قشر کارگر و رزمنده است که حدود 13 سال در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کار کرده و کتابی برای ریشه‌کنی فساد نوشته، اما حالا مخالفان با انگ زدن و باندبازی با او مخالفت می‌کنند که این انصاف نیست. همچنین وی یک دانشگاهی است و نباید به او یک چهره امنیتی بدهیم.

** محجوب: نباید به چشم یک وزارت اقتصادی به وزارت رفاه نگاه کنیم

در ادامه این جلسه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون کارگری با استفاده از قسمتی از زمان نماینده مردم خوی سخنان خود را در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: آقای پورابراهیمی که در مخالفت با آقای ربیعی صحبت کردند حتما قانون اساسی را مطالعه کرده و می‌داند که اقتصاد تنها وسیله است تا کشور به اهداف خود برسد، نه اینکه آن را هدف ببینیم و بخواهیم تمام وزارتخانه‌ها را یک اقتصاددان اداره کند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سازمان اجتماعی است که برای صیانت از جامعه هدف خود تلاش می‌کند بنابراین نباید به چشم یک وزارت اقتصادی به آن نگاه کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه توضیحات آقای پورابراهیمی خلاف برنامه بود و جای تعجب است که با تمام اشرافی که وی به مسائل اقتصادی دارد، اما هنوز قانون برنامه را مطالعه نکرده، بنابراین شما را به خواندن قانون ارجاع می‌دهم و پس از خواندن آن اظهار نظر کنید.

محجوب در پایان سخنان خود تاکید کرد: آقای ربیعی با درخواست تشکل‌های کارگری و نمایندگان این صنف مسئولیت را پذیرفته است، بنابراین از نمایندگان می‌خواهم در دادن رای اعتماد خود خواسته‌های کارگران را رعایت کنند.

علیرضا محجوب پس از سخنان خود به جمع نمایندگان آمد و طوماری که از سوی تشکل‌های کارگری و نمایندگان صنوف کارگری برای حمایت از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده بود به نمایندگان نشان داد.

کد خبر 226967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز