همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله اصلی نظام کار و تولید است و باید در حوزه کار به این موضوع پاسخ داده شود.

ربیعی

ایرنا نوشت: علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم معارفه خود و تودیع وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش های گذشتگان را ارج می نهم و از تجارب آنان استفاده می کنم.

وی با اشاره به این که مسئولیت در حوزه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بسیار دشوار است، اظهارداشت: به لطف خدا و حمایت دوستان دل بسته ام و فشارهایی که در آینده از سوی این مسئولیت بر دوش بنده است را از هم اکنون احساس می کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط جدید جامعه نیاز به همدلی دارد گفت: برنامه های جدیدی در حوزه کار تدوین کرده ام و بی تردید ماندگاری انقلاب در شرایط امروز بستگی به این دارد که چگونه از این برهه عبور کنیم.

ربیعی یادآورشد: مهمترین بخش در حوزه کار، موضوع سرمایه اجتماعی است. آرامش زمانی در حوزه کار میسر می شود که خیرخواهی کارگران نهادینه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتقاد عمیقی به کار آفرینی دارم و موضوع اصل نظام هم اکنون کار و تولید است چراکه استراتژی حوزه کار شاداب کردن کارگران است.

وی با انتقاد از رخدادهایی که در سال های اخیر در فرهنگ کارآفرینی به وقوع پیوسته اظهارکرد: هم اکنون از تولید جدا هستیم و باید تلاش کنیم سرمایه ها را به چرخه تولید به جای بخش تجاری حرکت دهیم.

ربیعی اظهارداشت: وزارت کار باید فرهنگ کار را ارتقاء دهد، هم اکنون غالب کارمندان تصور می کنند دستمزدی که دریافت می‌کنند فقط برای دو ساعت کار آنها است.

وی با بیان اینکه به تعاون اعتقاد دارم و این امر برآمده از انقلاب است افزود: در صورتی که نتوانیم آحاد جامعه را به رفاه برسانیم با تنش مواجه خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهارات خود به ذکر مثالی در باره برخی درمان ها گفت :‌هزینه های بالای شیمی درمانی بسیار بالاست و مسئولان حوزه کار باید به گونه ای عمل کنند که اقشار پایین دست جامعه با مشکلات هزینه درمان مواجه نشوند.
وی در ادامه افزود: با مردم عهد می بندم هر چه توان دارم برای بهبود اوضاع، وضعیت معیشت و ارتقای تولید بکارگیرم و آرزو می‌کنم سفره تهی دستان رنگین و دفترچه‌های بیمه برای آنان آرامش بخش شود.

ربیعی همچنین همچنین گفت:‌ تعهد می کنم با همکارانم در وزارتخانه صادق باشم و جایی که خطا کردم از آنان پوزش بخواهم.
وی متعهد شد که منافع وزارتخانه را در اولویت کاری خود قراردهد و گفت: تعهد می کنم ماندگاری خود را با منافع وزارتخانه گره نزنم و از همکاران می خواهم نظم و انضباط در کار، راستگویی و احساس مسئولیت را برای محرومان همواره مدنظر قرار دهند.

سپس در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از اسدالله عباسی تقدیر کرد و حکم وزارت را به علی ربیعی سپرد.

همچنین در این مراسم وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی هدیه ای را که مجری برنامه اعلام کرد خرید شخصی وی بوده را ‌به اسدالله عباسی وزیر سابق تقدیم کرد.

کد خبر 227843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز