اعضای هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق تأمین اجتماعی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سازمان تامین اجتماعی

در این دیدار علی ربیعی با استقبال از انجام تحقیق و تفحص از صندوق تأمین اجتماعی گفت: ما نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهیم داد تا هیچ نکته مبهمی باقی نماند.وی خاطرنشان کرد: درصورت اعلام نتایج آن را در دستور کار قرار خواهیم داد و اختیار قانونی مجلس را کاملا محترم شمرده و به نتایج آن پایبندیم.برنامه‌ریزی برای دور دوم تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در مجلس نهم کلید خورد.

‌ 19فروردین امسال عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی، اعلام کرد که طرح تحقیق و تفحص از این سازمان در کمیسیون اجتماعی مطرح و با 9رأی موافق 6رأی مخالف و یک رأی ممتنع تصویب شد و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شد.به گفته او، خرید مواد بیمارستانی با ارز دولتی و فروش آن با نرخ آزاد، انتصابات غیرقانونی و نحوه پاداش‌هایی که در شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به تأمین اجتماعی «شستا» داده می‌شود از مهم‌ترین دلایل تحقیق و تفحص است.کمتر از یک‌ماه بعد در جلسه علنی مجلس 116نفر از نمایندگان به انجام تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی رأی موافق دادند، 28نفر مخالف بودند و 9نفر هم رأی ممتنع دادند. ‌در نهایت این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 227736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز