همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور با اعلام اقدام اضطراری دولت برای ساماندهی بازار اشتغال گفت: اشتغال امروز مهمترین مسئله کشور است.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صحبت های تشکل های کارگری و کارفرمایی نشان می دهد علی ربیعی در این بخش ها مقبولیت دارد، گفت: امیدوارم شاهد یک دوران درخشان در این بخش ها باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: وزارتخانه های تعاون و رفاه در دو مقطع ایجاد شد اما در نهایت با وزارت کار ادغام شدند و حجم کار این وزارتخانه ها بسیار بالا و زیاد است و سازمان های بسیار مهمی نیز در زیر مجموعه این وزارتخانه ها قرار دارد.

جهانگیری ادامه داد: چشم میلیون ها نفر به اقدامات این وزارتخانه ها است. امیدوارم در دوران جدید از حواشی به دور باشیم و سازمان ها بتوانند کار تخصصی خود را انجام دهند. اشتغال امروز جدی ترین مسئله پیش روی نظام است و البته تورم نیز وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: گرانی و اشتغال جامعه را رنج می دهد و باید تیم اقتصادی هماهنگ دولت که در این زمینه مسئولیت قبول کرده است، سیاست های کلان اقتصادی را در دولت اتخاذ کنند.

وی گفت: دو هدف مهار تورم و ساماندهی اشتغال باید در دولت دنبال شود. اشتغال تعیین کننده است و وزارت کار سهم کلیدی دارد ولی مسئله اشتغال مسئله تمام وزارتخانه ها است و بخش خصوصی نیز باید به آن کمک کند.

جهانگیری اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد شود تا آنهایی که کار خود را از دست داده اند در مقطع کوتاهی به کار برگردند و اقدام اضطراری و این یکی از اولین اقدامات اضطراری دولت در حوزه اشتغال است.

وی تصریح کرد: در حوزه تعاون نیز طی سالهای گذشته کارهای خوبی شده و صیانت از نیروی کار موجود نیز دنبال شد با این حال با رعایت سه جانبه گرایی می توان مسائل را در بنگاهها سامان داد.

کد خبر 227833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز