همزمان با انتشار خبر انتصاب دکتر محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که عصر روز شنبه منتشر شد، محمدشریف ملک‌زاده رئیس قبلی این سازمان مشغول سخنرانی در مراسم رونمایی از سند توسعه صنایع‌دستی بود.

در حاشیه این مراسم ولی یک هنرمند بافته‌های داری به مهر گفت: اگر منظور از واگذاری امور صنایع‌دستی به بخش خصوصی، واگذاری صدور پروانه کارگاهی است که باید بگوییم احتیاجی به آن نداریم آیا فقط می‌خواستند دادن این مجوز و یا کارت صنعتگری را که تاکنون رایگان بوده، پولی کنند؟

فیروز ناصری افزود: پروانه تولید کارگاهی چه نفعی برای هنرمندان دارد؟ من 30بافنده دارم و در خانه‌ها به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنم. فقط برای ارائه عملکرد معاونت صنایع‌دستی می‌گویند تعدادی پروانه کسب صادر کرده‌ایم اما در حقیقت باید پاسخ دهند که بعد از دادن پروانه، چه حمایتی از هنرمندان کرده‌اند؟

وی گفت: قرار شده پروانه تولید کارگاه و کارت صنعتگری به بخش خصوصی داده شود و از آن به بعد برای اخذ آن پول پرداخت کنیم. این هنرمند صنایع‌دستی کشور گفت: هنرمندان اگر وام هم بخواهند باید چندین ضامن به یکی از مؤسسات قرض‌الحسنه معرفی کنند تا 5میلیون تومان وام بگیرند در این میان نقش سازمان میراث‌فرهنگی چیست؟ چرا یک فعال صنایع‌دستی باید دغدغه تولید، فروش، کارگاه، نیروی انسانی و... را داشته باشد؟

کد خبر 227597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز