در ادامه واگذاری تصدیگری‌های سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی، معاون صنایع‌دستی کشور گفت: واگذاری امور صنایع‌دستی به بخش خصوصی درحال بررسی است؛ چرا که باید مؤسسات و تشکل‌های درخواست‌دهنده برای واگذاری امور به آن‌ها، براساس آیین‌نامه موجود، شرایط احراز را داشته باشند.

بررسی واگذاری‌های دولتی در معاونت صنایع‌دستی


یحیی رحمتی درباره خصوصی‌سازی‌ امور صنایع‌دستی به خبرگزاری مهر گفت: واگذاری امور صنایع‌دستی به بخش خصوصی مصوبه هیأت دولت در 2 بخش جواز تاسیس و پروانه تولید برای کارگاه‌های صنایع‌دستی را دارد اما متأسفانه این موضوع اینطور برای فعالان صنایع‌دستی جا افتاده که گویا می‌خواهیم تمام حوزه صنایع‌دستی را به بخش خصوصی واگذار کنیم. وی با بیان اینکه مجوز کارگاه‌های صنایع‌دستی 2ساله است گفت: اگر صنعتگری مجوز کارگاه تولید 100مترمربع گلیم را گرفته باید بعد از 2سال بررسی شود که آیا در این مدت توانسته به تعهدات خود پایبند باشد و آیا در این مدت به‌کار تولید گلیم پرداخته است؟

وی افزود: مجوزها ظرفیت تولیدات استانی را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال ظرفیت کارگاه تولیدی گلیم در استانی 100هزار مترمربع بوده است. از سوی دیگر مجوزهای 2ساله به نوعی سند برنامه‌ریزی‌ها هستند. رحمتی گفت: در آیین‌نامه اجرایی واگذاری امور صنایع‌دستی برخی شرایط خاص برای تشکل‌هایی که درخواست داده‌اند، پیش‌بینی شده است و اکنون در مرحله بررسی هستیم چون درخواست‌های متعددی برای واگذاری امور داشته‌ایم.

کد خبر 227257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز