همشهری آنلاین: تارنمای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم روز یکشنبه خبر داد: گروه اخوان المسلمین در مصر برگزاری انتخابات روزدهنگام و پادرمیانی الازهر را برای بحران سیاسی این کشور نپذیرفت.

گزارش این تارنما به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه حاکی است، مخالفت اخوان المسلمین در واکنش به مطالبی بود که شیخ الازهر مطرح کرده بود.

بنابر گزارش، رهبران اخوان اقدام اتحاد ملی برای حمایت از مشروعیت هر گفتمان یا ابتکار عمل برای حل بحران سیاسی به رهبری شیخ الازهر را رد و آن را توجیه گر به رسمیت شناختن کودتای نظامی عنوان کردند.

رهبران اخوان المسلمین هم زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را رد کردند.

براساس گزارش، درگیری ها میان طرفداران مرسی و مخالفانش در استان فیوم شدت گرفت. همچنین 13 نفر در اختلالات امنیتی نزدیک پادگان ارتش در استان غربی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش، حسام عبدالعزیز روزنامه نگار و نویسنده در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: گریزی برای رهایی مصر از بحران جز بازگشت محمد مرسی به قدرت و عمل به قانون اساسی به حالت تعلیق درآمده و نیز از سرگیری فعالیت مجلس خلق نیست.

وی افزود: برگزاری انتخابات پیش از موعد راه حل قابل پذیرشی نیست این ، بدان معناست که می توان در هر زمانی با زور دست به کودتا ضد قانون و مشروعیت زد.

کد خبر 226544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز