مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برج‌های جدیدی که قرار است به زودی در شهر‌های بزرگ جهان از قبیل میلان،‌مسکو و دوبی احداث شوند، علاوه بر اینکه منظره‌ای دیدنی از شهر را در برابر دیدگان ساکنانش قرار خواهد داد، به واسطه چرخشش این مناظر را در هر ساعت تغییر خواهند داد.

برج

براساس گزارش میل آنلاین، معماری ایتالیایی نقشه بلند‌پروازانه ساخت این برج چرخان را در شهرهایی در سرتاسر جهان منتشر کرده است،‌برج‌هایی که طبقات آن از یکدیگر جدا بوده و هر یک برمحوری مرکزی هر ۹۰ دقیقه یک دور می‌چرخند.

قرار است اولین برج‌های چرخان در دوبی و مسکو ساخته شوند و پس از آن ساخت این برج‌ها در لندن، میلان، پاریس،‌رم،‌نیویورک و میامی ادامه خواهد یافت.

طراح این برج‌ها دکتر دیوید فیشر نام دارد که مدیریت شرکت برجهای چرخان در فلورانس به عهده او است. وی این برج‌ها را دورانی جدید در معماری توصیف می‌کند، دورانی که برای اولین بار در آن ساختمان‌ها به بخشی از زندگی تبدیل خواهند شد.

هریک از این برجها انرژی مورد نیاز خود را با کمک باد و خورشید تامین خواهند کرد، قرار است بیش از ۷۹ توربین بادی در هر طبقه این برج تعبیه شوند تا انرژی برق ساختمان تامین شود.

فیشر همچنین ادعا می‌کند این ساختمان‌های متحرک از قدرت تشخیص تغییرات آب و هوایی،‌حرارت و تنظیم انرژی برخوردار خواهند بود. قرار بود اولین برج در سال ۲۰۱۰ در مسکو تکمیل شود اما تاخیر در دریافت مجوز ساخت و طراحی ساختار برج و لوله‌کشی آن منجر به تاخیر آغاز پروژه شد.

هرطبقه از این برج به استخر،‌ باغ، آسانسور خودرو و انسان برخوردار خواهد بود، به این شکل ساکنان می‌توانند خودروهای خود را بیرون آپارتمان‌های خود پارک کنند. هزینه ساخت برج ۸۰ طبقه چرخان دبی ۳۵۵ میلیون پوند تخمین زده شده‌است، اما هنوز از هزینه ساخت برج مسکو برآوری اعلام نشده  است.

کد خبر 226068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز