جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخسیتن نماز جمعه مرداد ماه تهران مصادف با 17 ماه رمضان به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نمازجمعه  تهران فاجعه مصر را تاسف‌بار دانست و افزود: سوریه برای مصر یک عبرت است صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای شکستن مقاومت در سوریه جنگ داخلی راه‌ انداختند، حالا نوبت مصر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: فاجعه مصر کار اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها است، ما از علما و نویسندگان و اثرگذاران مصری توقع داریم مشکل به وجود آمده را برطرف کنند. از شما می‌خواهیم تا دیرتر نشده چاره‌اندیشی کنید تا انقلاب‌تان در چارچوب احکام اسلام به ثمر نشیند.

وی با محکوم کردن خونریزی در مصر، گفت: اعمال خشونت و به راه‌انداختن جریان خشونت مال مسلمانان نیست.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش قرار دادن نام حزب‌الله در لیست تروریست‌ها را اقدامی ننگین از سوی اتحادیه اروپا برشمرد و افزود: حزب‌الله لبنان که جایگاه برتری بین مسلمانان جهان و مردم لبنان دارد درلیست تروریست‌ها قرار داده می‌شود و نام سیدحسن نصرالله که از مفاخر بشریت و نجات‌بخش آزادگان جهان است در کنار لیست افراد شرور و جنگ‌طلب قرار می‌گیرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی که اصلا برای ترور ساخته شده و منافقان ایران در لیست تروریست‌ها قرار ندارد حتی از این افراد هم حمایت می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این اقدام را محکوم می‌کنیم؛ چرا که غیراخلاقی، غیرانسانی و غیرحقوقی است و این را بدانند که حزب‌الله از این تصمیم آسیبی نخواهد دید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به کارگزاران نظام گفت: سخنان مقام معظم رهبری جواهر‌الکلام و کاربردی است ایشان در سخنان‌شان گرفتار نشدن در غفلت و آموختن صبر و تحمل از قرآن را مورد تاکید قرار دادند. از اینرو مدیران کشور در اداره امور باید از صبر و تحمل بهره بگیرند و در تمام برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان هدف را مشخص کنند.

صدیقی افزود: هدف از برنامه‌ریزی‌های کلان پیاده‌سازی اسلام در زندگی مردم است و عظم و اراده در این جهت‌گیری حرف اول را می‌زند امروز جنگ تسلیحاتی و اقتصادی جنگ نیست، بلکه جنگ اراده‌ها است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:جبهه استکبار و ارتجاع با ما عناد شدید دارند آنها با تاکتیک‌های مختلف درصدد جنگ با ایرانند ولی نهضت‌های مشروطیت، نفت و انقلاب اسلامی فوق استانداردهای جهانی است. از اینرو باید در دهه پیشرفت و عدالت متکی بر این تجربیات حرکت شود.

وی با تاکید بر این‌که با اولویت‌بندی مسائل کشور می‌توان به جنگ دشمن بدکیش رفت، گفت: دو مساله اقتصاد و پیشرفت‌های علمی در اولویت کار است. دولت یازدهم باید از همان جایگاهی که دولت‌های گذشته در این دو حوزه حرکت کرده‌اند، امور را به پیش ببرد.

صدیقی در ادامه خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: دانشگاه‌ها فضای آرام و مذهبی دارند و توسعه علوم دانشگاهی با سرعت خوبی در آنها پیشرفت دارداز شما می‌خواهیم جلوی انتخاب وزیر علوم یا روسای دانشگاه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند یا جریان‌های سکولاری که قصد نفوذ به دانشگاه‌ها دارند، را بگیرید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ماه رمضان را در میان ماه‌های قمری ازهمه ماه‌ها برتر دانست و افزود: در خطبه نهج‌البلاغه درخصوص ماه رمضان آمده است که در هر شب این ماه عدد بیشماری از بندگان گناهکار از آتش جهنم‌ آزاد می‌شوند.

وی با بیان این‌که دوری از جهنم اثری دارد و اثر از بی‌میلی به گناهان است، گفت: ترک عادت‌هایی که انسان را اسیر کرده‌اند از جمله وقت ترک غیبت و دروغ و صاف کردن دل با همسایگان و فامیل ماه رمضان است. ماه رمضان ماه نجات است و ماهی است که در هلاکت به سقوط در گناهان و رذایل اخلاقی بسته می‌شود خدای متعال در ماه رمضان درهای جهنم را بسته و درهای بهشت را باز می‌کند.

صدیقی افزود: چه دلیل دارد که در ماه رمضان خود را از جهنم نجات ندهیم ماه رمضان ماه نجات از همه بدبختی‌ها است حواس پنج گانه در ماه رمضان باید گناهان را ترک کنند به نحوی که در بقیه سال دچار گناه نشوند.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: دل، انسان را به خیر و شرمی‌رساند پس با بستن مجاری دل بر روی هوا و هوس عاقبت به خیر شویم.

کد خبر 224628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز