جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه ماه رمضان در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با سپاس به درگاه خداوند که در تمام لحظات حساس کشور به ملت ما کمک کرده است تا تمام حوادث اطراف خود در جهان را مشاهده کرده و حرکت‌های مناسب داشته باشند، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری با آرامش و حضور چشمگیر دنیا را متعجب کرد که همراه با آزادی و برنامه اتفاق افتاد و این انتخابات می‌تواند در جهان به صورت الگو مطرح شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که انتخابات ریاست جمهوری در ایران به مرحله دوم نرسید، افزود: در مرحله اول انتخابات مردم شاد شدند و با حماسه به میدان آمدند که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند.

وی با بیان این‌که دعای مردم و به خصوص رهبر انقلاب در حماسه به وجود آمده بسیار اثربخش بوده است، گفت: به خاطر این انتخابات از درگاه خداوند شاکریم و نمی‌توانیم سپاس این همه الطاف الهی را ادا کنیم.

این عضو مجلس خبرگان با تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تصریح کرد: ایشان با سوابق حوزوی و دانشگاهی و انقلابی و سوابق قانون‌گذاری، سیاسی و اجرایی ان‌شاءالله بتوانند با کمک خدا به بهترین وجه امور اجرایی کشور را مدیریت کنند.

امامی‌کاشانی با بیان این‌که تنفیذ حکم ریاست جمهوری و آرای بزرگ ملت ایران به دست مبارک ولی امر مسلمین را در ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیریم اظهار کرد: ماه رمضان ماه فیض و رحمت است و ان‌شاءالله تنفیذ حکم ریاست جمهوری در این ماه در سرنوشت نظام اثر عمیق داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بند 9 اصل 110 قانون اساسی در رابطه با تنفیذ آرای ملت توسط ولی‌فقیه گفت: کشور ما جمهوری اسلامی است و رای را که ملت داده‌اند، توسط ولی‌فقیه تضمین می‌شود، لذا شاهدیم تمام اصول قانون اساسی که مربوط به ولایت فقیه است، بسیار گران‌بها هستند که ثواب آنها به روح بلند امام و شهیدان خواهد رسید که مساله ولایت فقیه را به خوبی پیش‌بینی کرده‌اند تا جامعه به نحو احسن جلو برود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز 21 تیر و مقابله مردم و علما در مسجد گوهرشاد با طرح کشف حجاب رضاخان افزود: به روح شهدا رحمت می‌فرستیم و از خدا شاکریم که انقلاب اسلامی را به وجود آورد که با رهبری عدل و فقه بتواند حرکت علیه دشمن، ظلم و استکبار در جهان را ایجاد کند و زلزله‌ای در کشورهای اسلامی به وجود آورد.

امامی کاشانی با اشاره به حوادث مصر و ابراز تاسف از این‌که مصر به روز سیاه نشسته است، تصریح کرد: مصر قدیمی‌ترین کشور متمدن جهان است و از نظر مذهب و معارف علوم اسلامی، تولید و کشاورزی و جغرافیا از کشورهای قدیمی به حساب می‌آید، اما امروز این عظمت به روز سیاه نشسته است که به خود ملت مصر برمی‌گردد.

وی با افزود: در عین حال ملت مصر باید توجه باشند و مشکلات اخیر به این ملت برمی‌گردد

امامی کاشانی در پایان خطبه‌های دوم ابراز امیدواری کرد که امنیت و آرامش به دنیای اسلام برگردانده شود و با دست مبارک امام عصر (عج)این اتفاق بیفتد.

 آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان نفس کشیدن هم مبارک است و از خدا می‌خواهیم که دامن همه ما را به تقوا آراسته کند.

وی ضمن قرائت آیه 17 سوره مبارکه آل‌عمران گفت: در این سوره 5 امتیاز برای بندگان خوب بیان شده است. از جمله صابرین، صادقین، قانطین (آنانی که در حال راز و نیاز و دعا هستند)، منفقین (اهل نفاق) و مستغفران.

امامی‌کاشانی با اشاره به اهمیت استغفار در سحر گفت: استغفار در سحر ماه رمضان بسیار با ارزش است و دعای معروف سحر که امام باقر (ع) آن را می‌خواندند و حضرت رضا (ع) از ایشان نقل کرده‌اند بسیار ارزشمند است و عده‌ای معتقدند که این دعا مخصوص انسان‌های معصوم است و ما باید به پیروی از اهل بیت برای متبرک شدنمان آن را بخوانیم اما بزرگان دیگری هم معتقدند همه باید تلاش کنند تا به صفات انسان کامل متصل شوند چون انسان می‌تواند با توجه به خدا و اتصال به صفات خدا، در جاده انسان کامل قرار گیرد.

کد خبر 222841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز