جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه تیرماه در تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان همواره مقید به رعایت سیاست‌های مقام معظم رهبری و قانون بوده است و سعی کرده که از این دو تجاوز نکند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: شورای نگهبان بار سنگینی بر دوش دارد و در این مسیر، برخی نارضایتی‌ها هم پیدا می‌شود و عده‌ای که زبانشان آزاد است هرچه می‌خواهند می‌گویند که ما آن را تحمل می‌کنیم.

وی در ادامه، انتخابات اخیر را مصداق تحقق حماسه سیاسی دانست و اظهار کرد: در درجه اول از خدا و سپس مقام معظم رهبری، مردم و داوطلبان انتخابات تشکر می‌کنم. این انتخابات، انتخابات سالم و خوبی بود که موجب خلق عزت برای ملت ایران شد و دیگران هم دیدند که بدون هیچ دغدغه‌ای یک انتخابات آزاد و در سطح گسترده برگزار شد.

جنتی همچنین خاطرنشان کرد:‌ این امید وجود دارد که در آینده شاهد باشیم که این انتخابات دستاوردهای خوبی داشته باشد و دولت جدید بتواند مشکلات معیشتی، سیاسی و فرهنگی را حل کند و نسبت به اسلام و شعارهای انقلاب وفادار باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: قابل تقدیر است که در انتخابات، نامزدها به جان هم نیفتادند و ما شاهد آبروریزی نبودیم. کسانی که در سال 88 ادعای تقلب کردند باید خجالت بکشند. آنها مدعی بودند که نظام تقلب کرده است و به نظر من با آنها با مسامحه برخورد شد. یک دلیل اینکه آنها می‌گفتند در انتخابات تقلب شده این بود که در برخی صندوق‌ها بیش از صددرصد آرا در صندوق ریخته شده بود. در این دوره هم این اتفاق افتاد ولی صدای کسی درنیامد.

دبیر شورای نگهبان افزود: من هم همانند رهبری از تلاش‌های دولت آقای احمدی‌نژاد قدردانی می‌کنم؛ البته هیچ‌کس نمی‌خواهد بگوید که هیچ مشکلی وجود نداشته ولی انسان باید انصاف هم داشته باشد. احمدی‌نژاد شعارهای انقلاب را زنده کرد و در این دوره فرهنگ انقلابی، شعارهای امام، ساده زیستی، دوباره مطرح شد و در همان اوایل دولت احمدی‌نژاد، انقلاب تجدید حیات پیدا کرد؛ البته من به بعد از آن کاری ندارم.

وی پرکاری بی‌سابقه و خستگی‌ناپذیر و پاکدستی را از دیگر ویژگی‌های این دولت دانست و گفت:‌ احمدی‌نژاد از این که اسلام را در مجامع بین‌المللی مطرح کند، احساس شرم نکرد و نام ولی عصر(عج) توسط وی برای اولین‌بار در سازمان ملل مطرح شد. امیدواریم دولت بعدی هم این راه را ادامه دهد. البته انتظار داریم دولت آقای روحانی نقاط قوت دولت فعلی را داشته و از نقاط ضعف آن مبرا باشد.

جنتی در ادامه صحبت‌های خود، به حوادث اخیر مصر اشاره و خاطرنشان کرد: دولت مصر به اسرائیل کمک کرد پیمان کمپ دیوید را تایید کند و ارسال نفت را به اسراییل ادامه داد که اینها برخلاف انتظار مردم بود. پس جنبشی به نام جنبش تمرد در مصر به وجود آمد که 60 درصد مردم مصر در این جنبش فعال هستند و اظهار می‌کنند که باید آنها ضد آمریکا و ضد اسراییل و مسلمان و مستقل باشند. ما امیدواریم طرفین درگیری در مصر وحدت خود را حفظ کنند و بر مواضع مشترک خود تایید کرده و مانع خونریزی شود.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی گفت: یک نوجوان 17 ساله سیاه پوست به دست یک جوان 29 ساله سفید پوشت با گلوله کشته شد اما قاضی عادل که حقوق بشر را رعایت می‌کند قاتل را تبرئه کرد. این معنای حقوق بشر آمریکایی است.

 جنتی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که هرکس در این ماه شر خود را از مردم باز دارد خدا غضب خود را در قیامت از او باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه برکت است و باید جان و مال و هستی مردم امنیت داشته باشد.

وی همچنین افزود: به گفته پیغمبر (ص) افضل اعمال این ماه پرهیز از کارهای حرام است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه فضیلت‌های ماه مبارک رمضان شامل همه می‌شود، اظهار کرد: کسانی که با عذر موجه روزه نمی‌گیرند باید بدانند که درهای رحمت به سوی آنها هم باز است و آداب این ماه را باید رعایت کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: با روزه‌خوار نباید مسامحه شود. هم مردم و هم نیروی انتظامی در این زمینه باید امر به معروف کنند و باید از روزه‌خواری در ملاء عام جلوگیری شود.

کد خبر 223758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز