یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس مسایل دینی گفت: فرد نمازگزار برای این‌که نمازش مورد قبول خداوند باشد باید تصور کند نمازش، نماز وداع وی است.

نماز

حجت‎الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این‌که «نماز، آداب، احکام، ساعات، ادبیات و اسرار خاصی دارد» خاطرنشان کرد: هر یک از اذکار و اعمال در نماز احکام خاص خود را دارد و فرد نمازگزار باید طوری نماز گزارد که توام با حضور قلب باشد، به گونه‌‎ای که این نماز، مثل این باشد که نماز آخر انسان است، پیامبر (ص) فرموده‎اند: نمازت را طوری بخوان که نماز وداع باشد.

وی اظهار کرد: در روایات آمده است که معیار قبولی عبادات انسان در روز رستاخیز نماز است، در واقع با قبولی نماز همه عبادات نیز مورد قبول حق تعالی قرار می‎گیرد و برعکس.

این کارشناس مسایل دینی افزود: امامان معصوم (ع) فرموده‎اند شیعیان را هنگام گفتن اذان ملاحظه فرمایند که به چه کاری مشغول هستند که در این زمینه به اهمیت نماز اول وقت اشاره شده است.

احمدی عنوان کرد: برای این‌که فرد برای حضور قلب پیدا کردن بتواند استوار باشد باید بداند در مقابل چه کسی ایستاده است و آداب خاصی برای حضور قلب در نماز وجود دارد از جمله اینکه فرد می‎تواند سوره قدر را بخواند، وضویش را با آرامش به جا آورد، به ذکر اذکار خوب بپردازد و اصطلاحات و کلمات را در حین نماز خواندن درست ادا کند.

کد خبر 231129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز