همشهری آنلاین: هادی علیزاده پورنیا صاحب مدال نقره، و مهدی علیاری صاحب مدال برنز شد و نوربخش به مقام پنجمی مسابقات بسنده کرد.

لوگوی یونیورسیاد روسیه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ محمد نوربخش روز سه‌شنبه (25 تیر) پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 0 از سد دیمیترو پیسلار از اوکراین گذشت و در دور سوم به مصاف کامران ممدوف از آذربایجان رفت و با نتیجه 6 بر 4 مقابل این کشتی‌گیر شکست خورد، اما با توجه به حضور کامران ممدوف در دیدار فینال، نوربخش به گروه بازنده‌ها راه یافت.

وی در این گروه ابتدا تونیمیر سوکول از کرواسی را با نتیجه 3 بر 0 شکست داد، اما برای کسب مدال برنز مقابل تورینیک تورکیشویلی از گرجستان با نتیجه 8 بر 0 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید. در این وزن آلمات کبیسبایف از قزاقستان و تورکیشویلی از گرجستان به مدال برنز مشترک دست یافتند.

مهدی علیاری نیز در دور نخست ارسلان صفر ممدوف از ترکمنستان را با نتیجه 4 بر 0 شکست داد. وی در دور دوم آلین الکسیوس کایرارو از رومانی را با نتیجه 5 بر 2 مغلوب کرد. علیاری در دور سوم نیز الکساندر هرابویک از بلاروس را با نتیجه 3 بر 0 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان، دارنده مدال برنز المپیک از ارمنستان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

فرنگی‌کار جوان کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل سلیمان دمیرتاس از ترکیه با نتیجه 6 بر 0 و با ضربه فنی به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد. میخائیل کاجی‌یا از گرجستان، دیگر مدال برنز مشترک این وزن را به دست آورد.

در وزن 74 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل جردن اسفیلر از آمریکا با نیتجه 5 بر 1 به پیروزی رسید. وی در دور سوم دیمیتری پیشکوف از اوکراین را با نتیجه 2 بر 0شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

علیزاده در این مرحله آرکادیوز کولینیچ از لهستان را با نتیجه 7 بر 0 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف رومن ولاسوف، قهرمان المپیک 2012 لندن رفت و با نتیجه 3 بر 0 مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

اسامی نفرات برتر کشتی فرنگی یونیورسیاد به شرح زیر است:


55 کیلوگرم: 1- ایوان تاتارینوف (روسیه) 2- ویکتور سیوبانو (مولداوی) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و شوتا تانوکورا (ژاپن) 11- شیرزاد بهشتی طلا (ایران)

60 کیلوگرم: 1- ایوان کویلاکوف (روسیه) 2- کامران ممدوف (آذربایجان) 3- آلمت کبیسبایف (قزاقستان) و تورنیکه تورکیشویلی (گرجستان) 5- محمد نوربخش (ایران)

66 کیلوگرم: 1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- اسلام بک آلبیف (روسیه) 3- موحامت کوچاتیناز (ترکیه) و آسخات ژانبیروف (قزاقستان) 5- افشین بیابانگرد

74 کیلوگرم: 1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- هادی علیزاده پورنیا (ایران) 3- آرسن جولفالکیان (ارمنستان) و دیمیترو پیشکوف (اوکراین)

84 کیلوگرم: 1- آلن خوگایف (روسیه) 2- ماکسیم مانوکیان (ارمنستان) 3- جاوید حمزاتاو (بلاروس) و ژان بلنوک (اوکراین) 5- داود عابدین‌زاده (ایران)

96 کیلوگرم: 1- نیکیتا ملینیکوف (روسیه) 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 3- مهدی علیاری (ایران) و میخاییل کاجایا (گرجستان)

120 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- امیر علی اکبری (ایران) 3- بالینت لام (مجارستان) و نورماخان تینالیف (قزاقستان)

 

کد خبر 223525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز