همشهری آنلاین: امیر علی اکبری، فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل رضا کایالپ، قهرمان جهان از ترکیه صاحب مدال نقره شد.

لوگوی یونیورسیاد روسیه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، امیر علی‌اکبری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف تریل فورتون از آمریکا رفت و او را با نتیجه هفت بر صفر شکست داد و راهی مرحله بعد شد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 3 گوگیسوانیدزه از ‌گرجستان را مغلوب کرد و به نیمه‌ نهایی راه یافت.

علی اکبری برای حضور در فینال با نتیجه هفت بر صفر بالینت لام از مجارستان را شکست داد. وی برای کسب مدال طلا با رضا کایالپ، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک لندن از ترکیه مبارزه کرد که با شکست با نتیجه سه بر دو صاحب مدال نقره این مسابقات شد.

اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- ایوان تاتارینوف (روسیه) 2- ویکتور سیوبانو (مولداوی) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و شوتا تانوکورا (ژاپن) 11- شیرزاد بهشتی طلا (ایران)

66 کیلوگرم: 1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- اسلام بک آلبیف (روسیه) 3- موحامت کوچاتیناز (ترکیه) و آسخات ژانبیروف (قزاقستان) 5- افشین بیابانگرد

84 کیلوگرم: 1- آلن خوگایف (روسیه) 2- ماکسیم مانوکیان (ارمنستان) 3- جاوید حمزاتاو (بلاروس) و ژان بلنوک (اوکراین) 5- داود عابدین‌زاده (ایران)


120 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- امیر علی اکبری (ایران) 3- بالینت لام (مجارستان) و نورماخان تینالیف (قزاقستان)

رقابت‌های سه وزن دوم این مسابقات از ساعت 13 روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و محمد نوربخش، هادی علیزاده پورنیا و مهدی علیاری نمایندگان اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند.

 

کد خبر 223382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز