همشهری آنلاین: موزه مکتب کمال‌الملک به همت سازمان زیباسازی شهر تهران امروز دوشنبه 24 تیرماه با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان افتتاح می‌شود.

باغ

به گزارش همشهری آنلاین، موزه مکتب کمال‌الملک با گردآوری آثار این هنرمند شهیر و شاگردانش در باغ نگارستان از 24 تیر میزبان هنر دوستان خواهد شد.

در این موزه که به بررسی مکتب کمال‌الملک و نگارگری تهران پرداخته خواهد شد، آثاری از کمال‌الملک و دو نسل از شاگردانش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین اسناد مدرسه صنایع مستظرفه، که کمال الملک در این مدرسه توانست در اشاعه هنر خود کوشا باشد، به همراه احکام و دست نوشته های این مدرسه به نمایش در خواهد آمد.

سازمان زیباسازی با هدف احیای خاطرات هنری شهر تهران و مکان های فرهنگی و تاریخی طی یک سال گذشته به بررسی آثار کمال‌الملک و شاگردانش پرداخت و در همین راستا اقدام به تاسیس موزه مکتب کمال الملک با هدف بررسی اندیشه و آثار هنری که به واسطه این هنرمند و مدرسه صنایع مستظرفه اشاعه یافته، پرداخته است.

همچنین باغ نگارستان که در عصر قاجار توسط کمال الملک به مدرسه صنایع مستظرفه تبدیل شد و توانست در احیا و اشاعه هنرهایی همچون نقاشی، نگارگری، مجسمه سازی و ... تاثیرگذار باشد، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری دانشگاه تهران، برای مکان تاسیس موزه مکتب کمال الملک انتخاب شد تا این موزه در خاستگاه اصلی خود در باغ نگارستان تاسیس شود.

موزه مکتب کمال الملک در باغ نگارستان در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، ابتدای خیابان شهید گودرزی قرار دارد.

 

کد خبر 223189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز