گروه شهری: شهرداری تهران با هدف حفظ خانه مشاهیر در سطح شهر هر سال چند بار به تملک و تبدیل اینگونه املاک به موزه اقدام می‌کند.

ازجمله این املاک منزل شهید بهشتی، شهید رجایی و دکتر شریعتی است و در آخرین اقدام نیز شهرداری تهران برای نخستین بار با ورود به عرصه هنر و سینما کار تملک خانه استاد عزت‌الله انتظامی هنرمند شهیر سینمای کشور

را به‌انجام رسانده است و قرار است تا پایان امسال این خانه تبدیل به موزه شود.

بنا براین گزارش خانه‌ آقای بازیگر در قیطریه با 450متر مساحت بیش از 50سال قدمت دارد و طی 40 سال اخیر محل سکونت استاد بازیگری ایران بود.

سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین از تملک خانه مرحوم مهدی اخوان ثالث و تبدیل آن به موزه تا پایان سال خبرداد. ایازی با اشاره به افتتاح موزه سرای شهید بهشتی در 11تیر‌ماه گذشته اظهار کرد: منزل شهید بهشتی یک سال قبل تملک شد و مرمت و بازسازی‌های لازم به انجام رسید و هم‌اکنون به موزه تبدیل شده و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

بنا براین گزارش، طبقه همکف منزل شهید بهشتی اتاق شورای انقلاب است که در آن تصاویر شهید بهشتی، فیلم‌ها و شجره‌نامه ایشان که به امام زین‌العابدین(ع) ختم می‌شود، نصب شده است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: در طبقه دوم این موزه‌سرا پژوهشکده‌ای با وجود کتابخانه‌ای که قریب به 2هزار جلد کتاب دارد، طراحی شده تا دانشجویان بتوانند با مراجعه به این مکان تحقیقات علمی خود را به‌طور کامل به انجام رسانند. همچنین در کنار کتابخانه، محل نمایش فیلم و پژوهشکده در ساختمان طراحی شده تا کاربری‌های فرهنگی موزه فراهم آید.

کد خبر 222053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز