یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه‌ای در سوئد قصد دارد با دیجیتالی کردن مجموعه مومیایی‌های خود به بازدید‌کنندگانش امکان دهد درون یک مومیایی واقعی را به صورت دیجیتال مشاهده کنند.

مومیایی

براساس گزارش BBC، مومیایی‌های موزه مدلهاوسموزیت در استکهلم سوئد با استفاده از تکنولوژی که در آن از پرتو ایکس و تصاویر برای خلق مدل‌های سه بعدی استفاده می‌شود، به نمونه‌هایی دیجیتالی تبدیل خواهند شد.

نمایشگاه دائمی این مومیایی‌های دیجیتالی از بهار سال 2014 افتتاح خواهد شد. مسئولان این موزه امیدوارند با ارائه این مجموعه سه بعدی بازدیدکنندگان نسبت به زندگی مصریان باستان درک بهتری به دست بیاورند.

مومیایی

این موزه قصد دارد 6 مومیایی را با استفاده از فرایندی که در آن از تصاویر و اسکن‌های پرتو ایکس مدل‌های دیجیتال سه بعدی به دست می‌آیند، به مدل‌هایی دیجیتال تبدیل کند.

بازدید‌کنندگان به این شکل می‌توانند با در اختیار داشتن مدل‌های سه‌بعدی با وضوح بالای تصویری به راحتی تصاویر را بزرگنمایی کرده و برروی تابوت‌ها نشانه گذاری کنند. همچنین می‌توانند پارچه‌هایی که به دور بدن مومیایی پیچیده شده را باز کنند تا بتوانند وسایلی که به همراه جسد دفن شده را ببینند. 

کد خبر 221006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز