همشهری آنلاین: مجسمه مصری بسیار قدیمی در موزه لندن به شکلی مرموز در محفظه‌ شیشه‌ای خود می‌چرخد، بدون اینکه کسی آن را لمس کند یا حرکت دهد.

مجسمه

بر اساس گزارش CNN، این مجسمه باستانی مصری درحالی که درون یک محفظه شیشه‌ای در موزه منچستر در بریتانیا محفوظ است، خود‌به خود حرکت کرده و به دور خود می‌چرخد.

کارمندان این موزه با ناباوری تمام برای اثبات این موضوع دوربینی را مخصوص این مجسمه مرموز قرار دادند و برای یک هفته از آن تصویربرداری کردند. نتیجه این تصویربرداری باورکردنی نبود زیرا مجسمه طی این مدت چهار بار و به اندازه 360 درجه به دور خود می‌چرخد!

کارمندان این موزه هیچ دلیل و توجیهی برای این چرخش مرموز مجسمه ندارند. حتی دلایل فیزیکی از قبیل لرزش محفظه در اثر راه رفتن بازدید‌کنندگان و یا ترافیک خیابان نیز قادر به توضیح این رویداد نبوده است زیرا دیگر مجسمه‌هایی که در کنار این مجسمه قرار دارند، طی این مدت ثابت باقی‌مانده‌اند.

این مجسمه به سده 1800 قبل از میلاد تعلق داشته و درون مقبره یک مومیایی کشف شده و 80 سال است که در این موزه بوده‌است. البته حرکت چرخشی مجسمه از زمانی آغاز شده که جای آن تغییر یافته و به نقطه‌ای جدید از موزه منتقل شده‌است. از این رو برخی از کارمندان موزه این شایعه را پراکنده کرده‌اند که مجسمه از موقعیت جدیدی که در موزه دارد،‌ناراحت و ناخشنود است!

کد خبر 220854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز