گروه اقتصادی: مسئولان وزارت جهادکشاورزی که تا‌کنون از سیر صعوی تولید گندم در کشور خبر می‌دادند، اکنون نسبت به کاهش تولید این محصول در سال آینده هشدار می‌دهند.

گندم

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهادکشاورزی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم افزایش نیابد امسال هم باید دست به دامان واردات شویم. دلاور حیدرپور از برداشت حدود 9میلیون تن گندم و خرید تضمینی 4.2میلیون‌تنی آن از سوی بخش خصوصی و دولت خبر داد و افزود:

قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم گندم برای کشاورزان 820تومان است درحالی‌که آنها محصول تولید‌ شده خود را کیلویی 720و 750تومان می‌فروشند. وی افزود: وزارت جهادکشاورزی و استانداران کشور به معاون اول رئیس‌جمهور برای بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم نامه نوشته‌اند اما تاکنون ترتیب اثر داده نشده است. حیدر‌پور تصریح کرد: تاکنون حدود 9میلیون تن گندم از استان‌های کشور برداشت شده و حدود4.2میلیون تن خریداری شده که از این میزان حدود 2.5میلیون تن توسط دولت و یک میلیون و 700هزار تن توسط بخش خصوصی خریداری و بقیه گندم برداشت شده یا از سوی دلالان، دامداران و مشتریان خارجی خریداری شده و یا در انبارهای کشاورزان به امید افزایش قیمت نگهداری می‌شود.

کد خبر 223150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز