گروه اقتصادی: با وجود تحریم‌های آمریکا و غرب، ایران در حال بارگیری محموله‌های گندم از قزاقستان و روسیه برای تأمین نیاز خود به این محصول است.

گندم واردات

به گزارش رویترز، پس از اینکه ایران طی چند هفته اخیر یک میلیون تن گندم از بازارهای جهانی خریداری کرد، اکنون این کشور در حال برقراری ارتباط با قزاقستان و دیگر کشورهای حوزه دریای خزر برای خرید گندم تازه است تا از طریق دریای خزر به ایران منتقل شود.
براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود ایران در فصل تابستان به حداقل 5میلیون تن گندم وارداتی نیاز داشته باشد چرا که گفته می‌شود محصول گندم ایران در سال‌جاری آنطور که انتظار می‌رفت، خوب نبوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع تجاری در خاورمیانه افزود: دولت جدید برای واردات گندم چراغ سبز نشان داده و در ‌ماه رمضان نیز ایران نیاز دارد تا ذخایر گندم خود را در سطح بالا حفظ کند بر این اساس این کشور راه‌ها و ابزارهای لازم برای خرید گندم را پیدا خواهد کرد؛ به‌نحوی که طی چند هفته اخیر ایران حداقل 1.25میلیون تن گندم از روسیه و کشورهای حوزه دریای سیاه خریداری کرده و در حال خرید محموله‌های گندم از روسیه، انتقال آنها با کشتی از طریق رودخانه ولگا به دریای خزر و سپس به سواحل این کشور است.

 

کد خبر 224407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز