پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور برقراری ارتباط با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه‌های اجرایی را مهم‌ترین هنر روابط عمومی‌ها دانست و گفت: روابط عمومی‌ها باید برقرار کننده ارتباط مردم با دستگاه های مسئول باشند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه 27 اردیبهشت در اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی در سالن اجلاس سران تأکید کرد: ما انتظار نداریم که روابط عمومی‌ها خطا پوشی کنند و یک کار ضعیف را با تبلیغات قوی جلوه دهند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اطلاع‌رسانی با تبلیغات و ظاهرسازی فرق می‌کند و روابط‌عمومی این نیست که آگهی‌های تبلیغاتی رنگارنگ در تعریف و تمجید از چیزی یا کسی منتشر کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در اهمیت نقش و جایگاه ‌روابط عمومی‌ها کسی تردید ندارد، گفت: نگاه ما به روابط عمومی نگاه انتفاعی و سود رسانی نیست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما مردم را رقیب و مشتری نمی‌دانیم و مردم صاحب و مالک کشور هستند و هدف روابط عمومی از نظر ما جلب اعتماد و همکاری و مشارکت مردم برای ساختن کشور است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: هدف ما ساختن جامعه بر اساس عدالت و حرکت به سمت جامعه پیشرو، توسعه یافته و پیشرفته است و دستیابی به این هدف بدون نظارت و حضور مردم محقق نخواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید در همه امور نظارت داشته باشند، افزود: لازمه این نظارت عمومی ،اطلاع رسانی درست به مردم است و روابط عمومی‌ها در ایجاد اعتماد، طراحی برای مشارکت مردم و طراحی ساز و کارهای نظارتی مردم نقش اساسی دارند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه، بی‌جهت نباید مردم را نگران کرد، تصریح کرد:در پاره‌ای موارد مشاهده می‌کنیم که به علت ضعف در اطلاع رسانی، حتی دانشمندان و متخصصان از توانمندی‌های کشور بی‌اطلاع هستند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز با انتشار اخبار و تحلیل‌های غیر واقعی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها مواجه هستیم در حالی که اگر اطلاع رسانی درست و صحیح انجام شود، اینگونه اخبار و تحلیل‌های نادرست، راه به جایی نخواهند برد.

احمدی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: برخی افراد و گروه‌ها بدلیل بی اطلاعی ، رابطه عاطفی با مردم را به عوام گرایی ، تعبیر می‌کنند در حالی که نمی‌دانند که این مردم هستند که به ما عزت و اعتبار می‌دهند و مسوءلان هیچ شانی جز خدمت به مردم ندارند.

رئیس‌جمهور همچنین نقد سازنده از دستگاه‌ها را موجب تقویت و پیشبرد بهتر کارها دانست و گفت: اگر دستگاه‌ها در یک حرکت جدید به بهترین نقدهای سازنده جایزه بدهند، این کار موجب تقویت مشارکت و نظارت مردمی خواهد شد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه پذیرش اشتباه و تلاش برای رفع آن اقدام اساسی برای ایجاد اعتماد است، خطاب به مدیران روابط عمومی سازمانها و ادارات کشور گفت که بیایید به سمت روابط عمومی آرمانی حرکت کنیم.

رییس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به‌اهمیت جایگاه ارتباطات در بین ملت‌ها و دولت‌ها اشاره کرد و گفت: اگر ارتباطات از زندگی بشر گرفته شود، انسانها به جمادات تبدیل خواهند شد.

احمدی‌نژاد افزود: ارتباط سالم، سازنده و هدفمند نیاز ضروری انسان‌هاست و فن ارتباطات نیزابزاری برای ساماندهی و گسترش ارتباطات بین انسان‌هاست.

رئیس‌جمهور با اشاره به گسترش سریع ابزار ارتباطی در کشور بعد از پیروزی انقلاب، گفت: این گسترش در دوسال اخیر بی‌نظیر بوده‌است.

احمدی‌نژاد در همین رابطه اظهار داشت: در آغاز فعالیت دولت درسال ‪ ،۸۴‬حدود هفت میلیون تلفن سیار در کشور دایر بود و قیمت آن نیز حدود ‪۹‬ میلیون ریال بود، این رقم امسال با ‪ ۲/۷‬درصد رشد به ‪ ۱۹‬میلیون خط رسیده و قیمت آن نیز به سیصد هزار ریال کاهش یافته ‌است.

رئیس‌جمهور افزود: تلفن ثابت نیز از ‪ ۱۸‬میلیون خط به ‪ ۲۳‬میلیون افزایش یافته و واگذاری تلفن ثابت تقریبا در همه جای کشور به روز شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات مفید انجام شده در بخش توسعه شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد: دستاوردهای ارتباطات در یکسال و نیم گذشته موجب افتخار ملی است و از دست اندرکاران این بخش برای این افتخارات باید قدردانی کرد.

قبل از سخنان رئیس‌جمهور، غلامحسین الهام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در سخنانی از تصویب آیین‌نامه جامع روابط‌عمومی‌ها برای اولین بار درکشور خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار ارتباطاات و روابط عمومی به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

الهام ابراز امیدواری کردکه با استفاده از ابزار نوین اطلاع رسانی به روابط سیاسی و اجتماعی ملت و دولت روح خدمت دمیده شود و همه در جهت اهداف خدمت و تعالی که رسالت دولت نهم است، گام بردارند.

 محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درسخنانی به تشریح اقدامات و فعالیتهای این وزارتخانه در یکسال و نیم گذشته پرداخت و گفت: در سال ‪ ۸۵‬رکوردهای بی‌نظیری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به ثبت رسیده است.

 در این همایش همچنین تمبر یادبود روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس جمهوری و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی، سخنگوی و رییس شورای اطلاع رسانی دولت رونمایی و ابطال شد.

کد خبر 22267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز