گروه اجتماعی: دومین جشنواره روابط عمومی‌های غیردولتی تاکید کرد دولت نباید از توسعه روابط عمومی‌های بخش خصوصی غفلت کند.

مهندس علیرضا کریمی، مدیرکل تبلیغات و اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر غیردولتی، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت:‌ باید توانمندی‌های علمی و فرهنگی بخش خصوصی بیشتر تبیین شود.

به گزارش دبیرخانه جشنواره روابط عمومی‌های برتر غیردولتی، وی اضافه کرد: از همین رو نمایندگان شرکت‌های صنعتی و تعاونی باید در چنین جشنواره‌هایی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

کریمی در ادامه با اشاره به این که روابط عمومی‌های بخش خصوصی دارای معیارها و توانمندی‌های ویژه‌ای هستند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری سمینارهای مختلف تاکنون بیش از صدها نامه به مدیران شرکت‌های بخش خصوصی ارسال کرده است که در این بین کمتر از 50 شرکت اعلام آمادگی نموده‌اند.

اکبر نعمت‌اللهی، دبیر دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر غیردولتی نیز در مراسم گشایش این جشنواره گفت: دومین جشنواره سراسری روابط عمومی‌های غیردولتی در شرایطی برگزار می‌شود که نگاه مسئولان به ویژه دولت متوجه بخش خصوصی شده است.

وی اظهار داشت:‌ حضور روابط عمومی‌های بخش خصوصی در چنین جشنواره‌ای و نیز بررسی مسائل و مشکلات آنان به طور حتم موجب به وجودآمدن انگیزه برای توسعه بخش روابط عمومی می‌شود و در کنار آن فعالیت‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد. نعمت‌اللهی در ادامه با اشاره به تاسیس و شکل‌گیری مرکز بین‌المللی آموزش ارتباطات افزود: در این مرکز، آموزش به صورت سیستماتیک صورت خواهد گرفت.

دکتر مهدی فرقانی استاد دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم ضمن تشریح تاریخچه شکل‌گیری روابط عمومی، خاطرنشان ساخت: در جامعه دانش محور نباید دانش فقط در اختیار نخبگان قرار گیرد بلکه باید در اختیار آحاد مردم باشد.

وی در ادامه گفت: یونسکو، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را عاملان پیشبرد جامعه دانش‌محور قرار داده است.

فرقانی اضافه کرد: دانش تنها از طریق رسانه‌ها قابل جذب و هضم است و ایجاد جوامع دانش‌محور مستلزم مشارکت طیف وسیعی از گروه‌های اجتماعی چه از بخش دولتی و چه از بخش غیردولتی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی یادآور شد: عدالت اطلاعاتی شاخه‌ای از عدالت اجتماعی است که در بخش خصوصی توزیع می‌شود و فرقی با اطلاعات بخش دولتی نباید داشته باشد.

این استاد دانشگاه  در پایان گفت: روابط عمومی‌ها در انتقال اطلاعات باید تخصص کافی داشته باشند چرا که اطلاعات تبدیل به یک کالای حیاتی برای بشر شده است.

کد خبر 34336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز