مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: آئین‌نامه نحوه صدور مجوز نمایشگاه‌های مد و لباس در سومین جلسه کارگروه قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس شورای اسلامی، با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط به تصویب رسید.

براساس این مصوبه از این پس شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که خواستار برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس هستند، می‌توانند با ارائه طرح پیشنهادی خود به دبیرخانه کمیته کارشناسی صدور مجوز نمایشگاه‌های مد و لباس که در دفتر هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت ارشاد اسلامی تشکیل شده است، درخواست مجوز کنند.

بنابراین گزارش، بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه طراحی مد و لباس زیر نظر کارگروهی که در وزارت فرهنگ و ارشاد تشکیل شده است، در حیطه وظایف دستگاه خود فعالیت می‌کنند.

اختصاص 500 فروشگاه و واحد صنفی به ارائه طرح‌ها

از سوی دیگر دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من اعلام کرد: راهکارهای تولید انبوه و ورود طرح‌های متنوع و جدید مانتو و چادر با رعایت شرع مقدس اسلام به بازارهای مصرف، بررسی شد. 

فرحناز قند فروش، مشاور استاندار تهران در امور بانوان  به استقبال طراحان لباس و ارائه صدها طرح جدید با رعایت موازین شرعی اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقه دختران و زنان کشور به طرح‌های متفاوت ارائه شده، باید راه‌های دسترسی آنها به این گونه پوشش اسلامی ــ ایرانی که موجب تحول در نحوه پوشش جامعه می‌شود را فراهم کرد.

وی با بیان این که باید به جایگاه طراحی لباس در جامعه بها داده شود، افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده تا با تولید انبوه طرح‌های جدید پوشش اسلامی-  ایرانی که در آن همه سلیقه‌ها در نظر گرفته شده است، حجاب را در دختران و زنان کشور نهادینه کنیم.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان ظرفیت‌های بالای استفاده از این پوشش در زنان را عامل مهم تشویق تولیدکنندگان برای تولید انبوه طرح‌های طراحان این لباس‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها در داخل بلکه فراتر از مرزها نیز بازارهای خوبی برای استقبال از این طرح‌ها وجود دارد، لذا تولیدکنندگان نباید این ظرفیت‌های اقتصادی را نادیده بگیرند.

وی اقدامات فرهنگی را کامل‌کننده حرکت نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر بدحجابی خواند و یادآور شد: دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من آمادگی دارد تا طرح‌های متنوع حجاب اسلامی را جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه ارائه کند.

قندفروش ارائه 1400 طرح لباس برای 40 عنوان شغلی را ظرفیت خوبی برای پوشش کارکنان اداره‌ها خواند و با تأکید بر این که زنان کارمند حق دارند لباس مناسب، وزین و در عین حال با طراحی جدید در اختیار داشته باشند، گفت: طراحان در دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من طرح‌های متنوع و زیبایی برای دختران محصل پیش‌دبستان، دبستانی، راهنمایی، دبیرستانی و دانشگاهی و بویژه معلمان آماده ارائه دارند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی نجفی، مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز با یادآوری این که باید طرح‌های متنوع با رعایت حجاب اسلامی را با هماهنگی همه دستگاه‌ها به مردم ارائه کرد، اقدامات دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من برای طراحی‌های جدید مانتو و چادر را ستودنی بیان کرد.

وی با بیان این که هدف ایجاد ارتباط بین تمام ارکان ارائه پوشش‌های مناسب برای بانوان است، گفت: اولین قدم، هماهنگ و بسیج کردن همه امکانات تخصصی، صنفی، اتحادیه‌ها، دولت و مراکز علمی برای طراحی لباس‌های بانوان است.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی با بیان این که تدابیری برای تولید انبوه و توزیع این طرح‌ها بر اساس شرایط بازار در نظر گرفته می‌شود، یادآور شد: اگر افراد تصمیم‌گیر و صاحبان اندیشه و تجربه در مدیریت مد، وارد عرصه شوند به راحتی می‌توان نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز بازارهای مصرف خوبی برای این لباس‌ها یافت.

بنابراین گزارش در این جلسه مسئولان وزارت بازرگانی نیز به اختصاص 500 فروشگاه و واحد صنفی جهت ارائه طرح‌های جشنواره زنان سرزمین من و برخی تسهیلات به تولیدکنندگان این طرح‌ها اشاره و همچنین تولیدکنندگان نیز آمادگی خود برای تولید انبوه این طرح‌ها  با نازل‌ترین قیمت و ارائه به فروشگاه‌ها و بازارهای مصرف را اعلام کردند.

کد خبر 22190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز