همشهری آنلاین: چینی‌ها از روز گذشته با قانونی جدید مواجه شده‌اند که می‌تواند روی زندگی بسیاری از آنها تاثیرگذار باشد.

براساس گزارش واشنگتن‌پست، بر اساس این قانون جدید فرزندان خانواده‌ها موظف می‌شوند به دیدار پدر و مادر پیر خود بروند. در این قانون عنوان شده اعضای خانواده‌هایی که به دور از پدر و مادر خود زندگی می‌کنند باید به دیدار پدر و مادر خود رفته و نسبت به آنها ادای احترام کنند.

اعلام این قانون جنجالی واکنش‌های زیادی را در چین به دنبال داشته‌است. بر اساس این قانون فرزندانی که پدر و مادر آنها سالخورده هستند درصورتی که به صورت منظم به دیدار آنها نروند تحت تعقیب قانونی قرار گرفته و حتی ممکن است به زندان بروند.

مخالفان این قانون با انتقاد شدید از آن قانون جدید را مداخله‌ای غیرضروری توصیف کرده و در انتظارند تا ببینند دولت چگونه می‌خواهد افراد را وادار به اجرای این قانون کند. عده‌ای نیز با وجود اینکه هدف از این قانون را هدفی مثبت می‌دانند، راهکار اجرای آن را نادرست می‌دانند زیرا به اعتقاد آنها اخلاقیات را نمی‌توان به اجبار به افراد تحمیل کرد.

چینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز نسبت به این قانون واکنش نشان داده‌اند و آن را غیر واقعی توصیف کرده‌اند. عده‌ای نیز با انتقاد از این قانون این سوال را مطرح کرده‌اند که اگر فرزندان به خاطر ملاقات نکردن با خانواده‌‌شان به زندان بیافتند، دیگر کسی برای بازدید از این سالمندان وجود نخواهد داشت!

 

 

کد خبر 221354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز