چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

شورای ملی سالمندان در آینده نزدیک تشکیل جلسه خواهد داد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل شورای ملی سالمندان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بعد از تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم به‌زودی شورای ملی سالمندان تشکیل می‌شود و همچنین سند جامع سالمندان ‌برای افزایش میزان کارایی برای این قشر از افراد مورد بازنگری قرار می‌گیرد. وی در مورد زمان تشکیل این شورا نیز گفت:

براساس این برنامه یک‌ماه مطالعات اولیه را انجام داده و سپس اقدام به راه‌اندازی شورای ملی سالمندان خواهیم کرد. به گزارش مهر، ربیعی در حاشیه بازدید از مرکز خیریه نگهداری از سالمندان مریم مقدس که ویژه اقلیت‌های مذهبی است افزود: طی سال‌های آینده جامعه ما با افزایش تعداد سالمندان روبه‌رو خواهد شد؛ به‌طوری که تا سال 2020،16میلیون سالمند خواهیم داشت. بر همین اساس باید از امروز برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات به سالمندان در آینده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مسائل سالمندی فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر متأسفانه از لحاظ ساختاری آمادگی‌های لازم برای مسائل سالمندان وجود ندارد به همین دلیل جامعه شناسان و جمعیت شناسان ما باید مطالعات مورد نیاز خود را برای چند سال آینده آغاز کنند. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پزشک سالمند انگشت شمار وجود دارد گفت: باید در این خصوص نیز با همکاری سایر ارگان‌ها و مطالعات انجام‌شده اقدامات لازم انجام شود.

به گفته ربیعی، به‌دلیل شهرنشینی و تغییر سبک زندگی دیگر سالمندان همانند گذشته در کنار خانواده و نزدیکان خود نیستند؛ به‌طوری که کم کم و در آینده از نظام خانواده دور می‌شوند و همین موضوع مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد. بر همین اساس در وزارت رفاه مطالعات سالمندی آغازشده و براساس نیازهای 2دهه آینده ایده‌هایی شکل می‌گیرد. وی گفت: نیازمند این هستیم که در فرهنگ اجتماعی با توجه به تغییرات سبک زندگی روح جمعی را در نگهداری از سالمندان تقویت کنیم. وی گفت: باید درخصوص سالمندان و ایجاد ساختارهای لازم برای زندگی بهتر در آینده از سیاست‌زدگی به دور باشیم و تلاش کنیم تا اقدامات مفیدی را برای این قشر از افراد جامعه انجام دهیم که البته بهزیستی در این خصوص برنامه‌هایی دارد که باید تقویت شود.

کد خبر 232580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز