همشهری آنلاین: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: یکی از افتخارات رییس جمهوری منتخب ، حضور در عرصه های دوران دفاع مقدس است ، بنابراین انتظار می رود که دولت یازدهم نیز تداوم گر گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس باشد.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بهمن کارگر روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: دفاع مقدس متعلق به هیچ جناح و گروهی نیست بلکه متعلق به ملت ایران است و پیروزی های ارزشمند این دوران سراسر افتخار نیز به نام ملت در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

وی گفت: دولت های نهم و دهم اهتمام ویژه و چشمگیری به روند حفظ آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس داشت و حرکت های علمی، منطقی و ماندگار این دولت ها و توجه همه جانبه به دفاع مقدس سبب تداوم گفتمان انقلاب اسلامی شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور اضافه کرد:امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به مردم اعتماد داشته و این موضوع را در عمل نیز ثابت کرده اند و مسوولان نیز باید در این زمینه از فرماندهی معظم کل قوا الگو گیری کنند.

کارگر بیان کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تنها برای رضای خدا جهاد کردند و برای حفظ دین اسلام در صحنه بودند بنابراین امروز این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی، پیروزی حزب الله لبنان و تزلزل در نظام سلطه از برکات و آثار ارزشمند شهادت طلبی، ایثار و مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

سردار کارگر یادآور شد: از صدر اسلام و پس از واقعه ماندگار نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) در کربلا، نمونه بزرگی مانند هشت سال دفاع مقدس در تاریخ نداریم بنابراین باید از این گنجینه تمام ناشدنی برای افزایش اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش بهره مند شد.

وی بیان کرد: بهترین الگوی موفق و کاربردی مدیریتی نیز در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان جوان اسلام به منصه ظهور رسید بنابراین مسوولان می توانند از آن در ابعاد مختلف خدمات رسانی به مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به یادآوری خاطرات حماسی رزمندگان استان مرکزی در یگان سازمانی قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان این استان در آن دوران عاشورایی در قالب لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و ۴۲ قدر فعالیت های چشمگیری داشتند.

همچنین در این آیین استاندار استان مرکزی نیز گفت: ایستادگی جانانه دولتمردان و مردم در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه و استکبار جهانی از برکات و آثار ماندگار دوران دفاع مقدس است.

علی اکبر شعبانی فرد افزود: پویایی بیشتر جامعه در گرو توجه به بالندگی ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس است.
وی تاکید کرد: پاسداری از خون مطهر شهیدان، آرمان های امام راحل و رهبری وظیفه همگان است که تحقق این مهم با حرکت در مسیر صیانت از ارزش های دفاع مقدس امکان پذیر است.

شعبانی فرد تصریح کرد: باید با ساخت موزه ها و نمایشگاه ها، مظلومیت، مقاومت و ایستادگی مردم، شهادت طلبی و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را در تاریخ ماندگار کرد.

وی خاطر نشان کرد: حرکت کاروان راهیان نور در بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فعالیت و برنامه ای اثرگذار است که موجب ایحاد تحول سازنده در افراد و جامعه می شود.

شعبانی فرد اظهار کرد: توان بالای دفاعی و نظامی کشور مرهون شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است بنابراین تکریم این عزیزان و خانواده های آنان وظیفه همگانی است.

وی بیان کرد: نسل جوان تشنه آشنایی و اطلاع کامل از لحظه لحظه رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است که این مهم رسالت نهادهای فرهنگی، تبلیغی، دینی، نظامی، دفاعی و رسانه ها را سنگین تر می کند.

در این آیین ضمن تقدیر از خدمات ۱۰ ساله علی جلالی فراهانی، سرهنگ پاسدار فرهاد شاه محمدی به عنوان مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی معرفی شد.

کد خبر 221049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز