همشهری آنلاین: میثم تقی پور مقدم، روابط عمومی موزه صلح تهران گفت: هر ساله در روز ۸ تیر سالروز بمباران شیمیایی حلبچه که به نام روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی نامگذاری شده موزه صلح تهران برنامه دیدار ازجانبازان و مجروحان شیمیایی را برگزار می‌کند.

جانبازان

به گزارش تسنیم، به مناسبت هشتم تیرماه، روز ملی مبازره با سلاح‌های شیمیایی و سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی از همه مردم و نمایندگان رسانه‌ها دعوت می‌کند تا با حضور در موزه صلح تهران با جانبازان شیمیایی و بازماندگان حملات شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی ملاقات کنند.

میثم تقی پور مقدم، روابط عمومی موزه صلح تهران با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: هر ساله در روز هشتم تیرماه که به مناسبت سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت به نام روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی نامگذاری شده است، موزه صلح تهران واقع در پارک شهر برنامه دیدار از جانبازان و مجروحان شیمیایی را برگزار می‌کند. امسال نیز طبق روال هر ساله این برنامه برگزار خواهدشد

وی افزود: ما خواستیم به جای آنکه مردم برای دیدار جانبازان به آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کنند در این روز ملی جانبازان را در موزه صلح دور هم جمع کنیم و مردم در آنجا برای دیدارشان بیایند. و فردا هم چیزی در حدود 20 تا 30جانباز شیمیایی در موزه صلح حضور خواهند داشت. این برنامه فرصت مغتنمی است تا مردم با عیادت از این عزیزان که دچار عوارض مزمن و ناتوان کننده ناشی از سلاح‌های شیمیایی شده اند، از نزدیک با پیامدهای ناشی از این سلاح‌های ممنوعه آشنا شده و در جریان فعالیت‌های داوطلبانه این عزیزان در موزه صلح تهران قرار گیرند.

تقی پور در ادامه تصریح کرد: هر ساله دعوتنامه این مراسم برای مسئولین، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و جمعی از هنرمندان ارسال می‌شود و معمولا استقبال خوبی از چنین برنامه‌ای می‌شود. این برنامه فردا شنبه هشتم تیرماه از 9 صبح آغاز و تا 4 بعد از ظهر ادامه دارد

وی افزود: در این روز همچنین برنامه تقدیر از برخی پزشکان معالج مصدومان شیمیایی در دوران دفاع مقدس در موزه صلح تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 220724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز