همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان ملل متحد از دیدار هفته آینده مقامات آمریکایی و روسیه با اخضر ابراهیمی در ژنو به منظور گفت‌وگو درباره برگزاری کنفرانس صلح با محور بحران سوریه خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یک سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه 21 ژوئن اعلام کرد که مقامات ارشد آمریکا و روسیه قرار است سه‌شنبه هفته آتی با «اخضر ابراهیمی» در ژنو دیدار و درباره کنفرانس صلح که قرار است با محور سوریه برگزار شود، گفت‌وگو کنند.

«کورین مومال وانیان» سخنگوی سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری در ژنو که پیشتر میزبان دور قبلی مذاکرات صلح سوریه در تاریخ 5 ژوئن بود، اعلام کرد که هر گونه گفت‌وگو و مذاکره یک نشانه مثبت است.

بر اساس این گزارش، برگزاری کنفرانس صلح با محور پایان بخشیدن به بحران سوریه که پیشتر به ماه ژوئن و ژوئیه موکول شده بود، اکنون نیز بعید به نظر می‌رسد که با توجه به اختلاف سران گروه هشت با روسیه درباره ماهیت دولت انتقالی در سوریه، این کنفرانس تا قبل از ماه آگوست برگزار شود.

علاوه بر این، وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه «دوستان سوریه» که حامی مخالفان «بشار اسدـ» رئیس جمهوری سوریه هستند نیز قرار است روز شنبه 22 ژوئن در قطر با یکدیگر دیدار و راه‌های کمک به شورشیان ارتش آزاد سوریه را بررسی کنند.

غرب در حالی مدعی تلاش برای پایان خشونت در سوریه است که گزارش‌های زیادی از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و از جمله آمریکا از تروریست‌ها و شورشیان مستقر در سوریه که در حال جنگ با نظام این کشور هستند، منتشر می‌شود.

کد خبر 219761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز