همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان،‌ تاجران و کار‌آفرینان از انتظار برای برقراری تماس با فضایی‌ها خسته‌شده‌اند، از این رو تصمیم گرفته‌اند انتظار کشیدن را کنار گذاشته و وارد عمل شوند.

فضا

براساس گزارش فاکس‌نیوز، پروژه Lone Signal از تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند درخواست کرده تا با ارسال پیامی به فضا در تلاش برای اعلام حضور بشر در جهان هستی کمک کنند.

زمانی که این پروژه در 17 ژوئن سال جاری آغاز به کار کند، اولین تلاش بشریت برای ارسال مداوم پیام به سوی تمدن بیگانه آغاز خواهد شد. به گفته ارنستو کوالیزا رئیس پروژه Lone Signal بسیاری از انسان‌ها از زمانی که به یا دارند به ستاره‌ها خیره شده‌اند و این سوال را که آیا کسی از آن ستاره به من خیره شده است یا نه را در ذهن خود مرور کرده‌اند. همه انسان‌ها دوست دارند بدانند در آن سو چه پنهان است.

دانشمندانی که در این پروژه مشارکت دارند بخشی خاص از فضا را انتخاب کرده‌اند،‌تمامی پیام‌ها از طریق شبکه ویژه این شرکت به سیستمی ستاره‌ای به نام گیلیس 526 که در فاصله 17.6 سال نوری از زمین قرار دارد ارسال خواهند شد. دانشمندان هنوز موفق به کشف سیاره‌ها در مدار ستاره کوتوله سرخ در این سیستم نشده‌اند اما گیلیس 526 کاندیدای خوبی برای پشتیبانی از حیات است زیرا در منطقه قابل سکونت قرار دارد.

با آغاز این پروژه ارسال پیام به گیلیس 526 با استفاده از ایستگاه جیمزبرگ، ایستگاه رادیویی در کالیفرنیای مرکزی که در سال 1968 ساخته شده،‌آغاز خواهد شد.

امواج تلویزیونی، رادیویی و دیگر پرتوهای الکترومغناطیسی به صورت مداوم از دستگاه‌های مختلف برروی زمین تابانده می‌شوند اما این سیگنال‌ها بسیار ضعیف‌تر و ناواضح‌تر از سیگنال‌هایی هستند که قرار است در پروژه Lone Signal ارسال شوند. ایستگاه جیمزبرگ پرتوهای چندگانه‌ای را به سوی گیلیس 526 ارسال خواهد کرد. یکی از این پرتوها حاوی پیام رمزگذاری شده‌ای است که توسط اخترشناسی به نام مایکل بوش ایجاد شده و موقعیت زمین در جهان را توضیح می‌دهد، عناصر جدول تناوبی را نام برده و مفهوم اتم هیدروژن را در کدهای دوتایی بیان می‌کند.

اگر بیگانگان فضایی در سیاره خود از تلسکوپی مشابه تلسکوپ رشته ای الن متعلق به پروژه SETI برخوردار باشند، قادر خواهند بود این سیگنال‌ها را ردیابی، ضبط و رمزگشایی کنند.

هرکسی می‌تواند در این پروژه مشارکت داشته باشد زیرا با آغاز این پروژه دروازه برقراری ارتباط با فضا باز خواهد شد. افراد می‌توانند به صورت رایگان پیامهای متنی خود را ارسال کنند و یا بسته‌ای متشکل از پیام‌های متنی و تصویری را خریداری کرده و به فضا بفرستند. پس از اولین تماس رایگان، برای ارسال پیام‌های دیگر باید هزینه‌ای پرداخت شود.

کد خبر 219263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز